تاریخ انتشار : شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
کد خبر : 1214

حوزه‌های علمیه مروج تحصیل در مدارس معارف اسلامی

حوزه‌های علمیه مروج تحصیل در مدارس معارف اسلامی

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران: حوزه‌های علمیه مروج تحصیل در مدارس علوم و معارف اسلامی باشند. علیرضا سعدی پور در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش پرورش مازندران در دفتر نماینده، ولی فقیه با اشاره به اهمیت و نقش مدارس علوم و معارف اسلامی برای تربیت نسلی متعهد و متخصص گفت: برای تبیین اهداف

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران: حوزه‌های علمیه مروج تحصیل در مدارس علوم و معارف اسلامی باشند.

علیرضا سعدی پور در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش پرورش مازندران در دفتر نماینده، ولی فقیه با اشاره به اهمیت و نقش مدارس علوم و معارف اسلامی برای تربیت نسلی متعهد و متخصص گفت: برای تبیین اهداف این مدارس و جذب دانش‌آموز، نیازمند همکاری حوزه‌های علمیه هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ۶۵۰ دانش‌آموز در ۶ مدرسه علوم و معارف اسلامی مازندران مشغول به تحصیل هستند افزود: حوزه‌های علمیه و روحانیون با تبیین نقش و جایگاه رشته معارف و فراگیری علوم دینی، مروج تحصیل در مدارس علوم و معارف اسلامی باشند. همچنین طلاب وظیفه نیز در این مدارس فعالیت می‌کنند.
سعدی پور با اشاره به اینکه با همکاری روحانیون رسمی آموزش پرورش کلاس‌هایی در باره اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب در این مدارس برگزار شده است تصریح کرد: دوره‌های آموزشی با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی، احیای امر به معروف و نهی از منکر و … ویژه خانواده‌های دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی مازندران نیز برگزار گردید.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از فعالیت ۳۲ گروه تبلیغی در کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش مازندران، اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه در جوار مساجد استان و برگزاری نشست‌های مشترک با مدیریت حوزه‌های علمیه مازندران و مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان برای تحقق اهداف کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با هدف ارتقا مسائل تربیتی دانش آموزان خبر داد.

معاون امور استان‌ های ستاد همکاری‌ های حوزه و آموزش ‌و پرورش هم در این نشست به کم‌کاری مدارس علوم و معارف اسلامی برای تربیت دانش آموزان با هدف به‌کارگیری در حوزه‌ های علمیه اشاره کرد و گفت: تربیت نیروی متخصص و متعهد به دین، برای آینده کشور بایستی در دستور کار این مدارس قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین درودی با بیان اینکه همکاری حوزه با آموزش ‌و پرورش در موضوع فرهنگی و دینی بسیار مؤثر بوده و در سند بنیادین آموزش ‌و پرورش نیز مورد تأکید قرار گرفته است از فعالیت بیش از 600 پژوهشگر در تهیه و تنظیم این سند خبر داد و افزود: 40 راهکار مستقیم و 90 راهکار غیرمستقیم برای حضور حوزه علمیه و همکاری آن مشخص‌شده است.

معاون امور استان‌ های ستاد همکاری‌ های حوزه و آموزش ‌و پرورش با اشاره به تشکیل کمیته همکاری حوزه علمیه با آموزش‌ و پرورش در استان‌ها به ریاست نماینده ولی‌فقیه هر استان گفت: جلسات این کمیته هر دو ماه یک ‌بار برگزار و مصوبات کمیته در دبیرخانه ستاد همکاری‌ های حوزه و آموزش‌ و پرورش جمعبندی و ویرایش می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی افزود: تدوین برنامه 5 ساله ویژه هر استان که خروجی آن شامل چهار کارگروه تربیت نیروی انسانی، منابع درسی و منابع پژوهشی است، اول سال تحصیلی ابلاغ می‌شود.

معاون امور استان‌ های ستاد همکاری‌ های حوزه و آموزش ‌و پرورش با اشاره به اینکه برخی از شبهات و نکات آموزشی از سنین نونهالی و کودکی در مهدهای قرآنی مطرح و پاسخ داده می‌شود افزود: علاوه بر فعالیت 265 روحانی مستقر در استان، 200 مبلّغ نیز مناسبتی در ایام مختلف در سراسر دیار علویان حضور می یابند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی بر لزوم برپایی دوره‌ های تخصصی ویژه طلبه‌ها و مبلغان اعزامی به مدارس مازندران تأکید و تصریح کرد: 25 روحانی با کمیته همکاری‌ های حوزه علمیه و آموزش‌ و پرورش همکاری می‌کنند.

گفتنی است؛ حکم ریاست کمیته همکاری حوزه ‌های علمیه و آموزش پرورش مازندران امروز 30 بهمن توسط معاون امور استان‌ های ستاد همکاری ‌های حوزه و آموزش‌ و پرورش به حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران ابلاغ و اهدا شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.