یوسف یوسفی
حذف ترافیک با احداث جاده ساحلی در غرب مازندران

به گزارش ریحان نیوز، مرتضی شکوهی فرماندار ویژه شهرستان تنکابن درباره پروژه عظیم آزاد راه چالوس_رامسر اظهار کرد: این پروژه که شامل ۸۰ کیلومتر تونل و ۱۱ کیلومتر پل به سرمایه گذاری معادل هزار و چهار صد همت نیاز دارد اگرچه نود درصد این سرمایهگذاری مقرر شد توسط کنسرسیوم متشکل از چند بانک تامین شود ولی با توجه به تجربه پروژههایی مانند بزرگراه تهران-چالوس و جاده الموت-تنکابن به قزوین بعید است این طرح در میان مدت به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: پیشنهاد مشخص ما این است بزرگراه تهران به چالوس و جاده ساحلی چالوس به رامسر تکمیل شود تا بار ترافیکی مسیر تهران به چالوس و چالوس به رامسر کاهش یابد.
فرماندار تنکابن با اشاره به فرصت پیش آمده از پسروی آب در سواحل مازندران گفت: اکنون یک مسیر آفرودی از پلاک یک تا سنگچین در تنکابن ایجاد شده که نیاز به آزادسازی املاک ندارد و این ویژگی میتواند پروژه را با سرعت چشمگیری پیش ببرد.
وی تصریح کرد: شهرستانهایی مانند عباسآباد و تنکابن این موضوع را در دستور کار قرار دادهاند، در تنکابن نیز قطعهای ۱۲ کیلومتری از ولیآباد تا شیرود در دستور کار هست و همچنین ساخت پل چهارم چشمهکیله نیز شروع شده است و با هماهنگی بین سازمانهای منابع طبیعی، محیطزیست، استانداری و اداره راه امکان بازگشایی این مسیر وجود دارد.
فرماندار ویژه تنکابن خاطرنشان کرد: اگر شهرستانهای چالوس، عباسآباد و تنکابن روی این پروژه ساحلی متمرکز شوند و آن را به یکدیگر متصل کنند، مشکل ترافیک غرب مازندران تا حد زیادی مرتفع خواهد شد و قبلاً هم در دولتهای گذشته نظیر این پروژه با همکاری قرارگاه خاتم الاوصیا آغاز شده بود اما متأسفانه به سرانجام نرسید.
وی تأکید کرد: پروژه مسیر ساحلی هم جاذبه گردشگری بالایی دارد و هم هزینههای آن به مراتب کمتر از پروژه آزاد راهی است که تونلهای زیادی دارد، این مسیر شدنی است، نه رویایی و با عزم جدی میتوان ظرف مدت کوتاهی آن را اجرا کرد.
برچسب ها :فرماندار ویژه تنکابن ، مرتضی شکوهی، جاده ساحلی،
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0