تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۹:۰۰
کد خبر : 29275

یوسف یوسفی

حذف ترافیک با احداث جاده‌ ساحلی در غرب مازندران

حذف ترافیک با احداث جاده‌ ساحلی در غرب مازندران
فرماندار ویژه تنکابن با اشاره به مسائل متعدد پروژه عظیم آزادراه چالوس_رامسر تأکید کرد: طرح احداث این پروژه به دلایل متعدد فنی و هزینه‌های نجومی در صورت عملیاتی شدن، بسیار طولانی خواهد شد در حالی که هم‌اکنون ما معضل ترافیک داریم و بهترین راه‌حل، تکمیل پل‌های نیمه‌کاره و جاده‌های موجود به‌ویژه احداث جاده‌ی ساحلی است.

به گزارش ریحان نیوز، مرتضی شکوهی فرماندار ویژه شهرستان تنکابن درباره پروژه عظیم آزاد راه چالوس_رامسر اظهار کرد: این پروژه که شامل ۸۰ کیلومتر تونل و ۱۱ کیلومتر پل به سرمایه گذاری معادل هزار و چهار صد همت نیاز دارد اگرچه نود درصد این سرمایه‌گذاری مقرر شد توسط کنسرسیوم متشکل از چند بانک تامین شود ولی با توجه به تجربه پروژه‌هایی مانند بزرگراه تهران-چالوس و جاده الموت-تنکابن به قزوین بعید است این طرح در میان مدت به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: پیشنهاد مشخص ما این است بزرگراه تهران به چالوس و جاده ساحلی چالوس به رامسر تکمیل شود تا بار ترافیکی مسیر تهران به چالوس و چالوس به رامسر کاهش یابد.

فرماندار تنکابن با اشاره به فرصت پیش آمده از پسروی آب در سواحل مازندران گفت: اکنون یک مسیر آفرودی از پلاک یک تا سنگ‌چین در تنکابن ایجاد شده که نیاز به آزادسازی املاک ندارد و این ویژگی می‌تواند پروژه را با سرعت چشمگیری پیش ببرد.

وی تصریح کرد: شهرستان‌هایی مانند عباس‌آباد و تنکابن این موضوع را در دستور کار قرار داده‌اند، در تنکابن نیز قطعه‌ای ۱۲ کیلومتری از ولی‌آباد تا شیرود در دستور کار هست و همچنین ساخت پل چهارم چشمه‌کیله نیز شروع شده است و با هماهنگی بین سازمان‌های منابع طبیعی، محیط‌زیست، استانداری و اداره راه امکان بازگشایی این مسیر وجود دارد.

فرماندار ویژه تنکابن خاطرنشان کرد: اگر شهرستان‌های چالوس، عباس‌آباد و تنکابن روی این پروژه ساحلی متمرکز شوند و آن را به یکدیگر متصل کنند، مشکل ترافیک غرب مازندران تا حد زیادی مرتفع خواهد شد و قبلاً هم در دولت‌های گذشته نظیر این پروژه با همکاری قرارگاه خاتم الاوصیا آغاز شده بود اما متأسفانه به سرانجام نرسید.

وی تأکید کرد: پروژه مسیر ساحلی هم جاذبه گردشگری بالایی دارد و هم هزینه‌های آن به مراتب کمتر از پروژه آزاد راهی است که تونل‌های زیادی دارد، این مسیر شدنی است، نه رویایی و با عزم جدی می‌توان ظرف مدت کوتاهی آن را اجرا کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.