تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر : 8358

در راستای کاهش فرسایش خاک تبدیل سالانه ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شیبدار به باغ

در راستای کاهش فرسایش خاک تبدیل سالانه ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شیبدار به باغ

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران:بمنظور کاهش فرسایش خاک سالانه ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شیبدار استان به باغ تبدیل می‌شود. به گزارش ریحان نیوز، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه خاک مازندران به دلیل تخریب پوشش گیاهی هر سال در حال فقیرتر شدن است، گفت: خاک مهمترین عنصر در بخش کشاورزی است، اما به

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران:بمنظور کاهش فرسایش خاک سالانه ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شیبدار استان به باغ تبدیل می‌شود.

به گزارش ریحان نیوز، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه خاک مازندران به دلیل تخریب پوشش گیاهی هر سال در حال فقیرتر شدن است، گفت: خاک مهمترین عنصر در بخش کشاورزی است، اما به دلیل دیده نشدن دائم در معرض تخریب و از بین رفتن است.

ایزدی یکی از راه‌های جلوگیری از فرسایش خاک را احداث باغ در اراضی شیبدار اعلام کرد و افزود: جهاد کشاورزی به افرادی که تمایل داشته باشند در زمین‌های شیبدار خود باغ میوه احداث کنند نهال رایگان می‌دهد.

وی با بیان اینکه طرح توسعه باغ در اراضی شیبدار از سال ۱۳۹۰ در مازندران آغاز شد، گفت:بمنظور کاهش فرسایش خاک سالانه ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شیبدار استان به باغ تبدیل می‌شود.

ایزدی افزود:برای احداث باغ‌ها در این اراضی، کمک‌های بلاعوض ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی به ازای هر هکتار به بهره برداران داده می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران سیب، گلابی، گردو و فندق را از جمله میوه‌های مناسب برای کشت در زمین‌های شیبدار و ارتفاعات استان اعلام کرد و گفت: احداث باغ در این اراضی نیاز به مجوز خاصی ندارد و فقط باید از منابع طبیعی استعلام گرفته شود که زمین جزو منابع ملی نباشد.

 

وی افزود: متقاضیان پس از دریافت استعلام از ادارات منابع طبیعی به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه می‌کنند و می‌توانند به راحتی مجوز احداث باغ را دریافت کنند.

ایزدی گفت: متقاضیان علاوه بر دریافت نهال رایگان اگر از مراکز دارای مجوز جهاد کشاورزی نهال تهیه کنند از خدمات مشاوره‌ای مراکز خدمات جهاد کشاورزی نیز بهره مند می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.