تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
کد خبر : 391

اجرایی شدن هشت فقره سرمایه گذاری جدید در بندر امیرآباد

اجرایی شدن هشت فقره سرمایه گذاری جدید در بندر امیرآباد

سرمایه گذاری بخش خصوصی تا پایان امسال در بندر امیرآباد افزایش می‌یابد. مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: با اجرایی شدن 8فقره قرارداد‌ تا پایان امسال بخش خصوصی ۴۲۰ میلیارد تومان در این بندر سرمایه گذاری می‌کند. رضوانی با اشاره به اینکه بخش خصوصی از سال ۸۵ تاکنون هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری

سرمایه گذاری بخش خصوصی تا پایان امسال در بندر امیرآباد افزایش می‌یابد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: با اجرایی شدن 8فقره قرارداد‌ تا پایان امسال بخش خصوصی ۴۲۰ میلیارد تومان در این بندر سرمایه گذاری می‌کند.

رضوانی با اشاره به اینکه بخش خصوصی از سال ۸۵ تاکنون هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است، افزود: با اجرای قرارداد‌های جدید حجم سرمایه گذاری در این بندر به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

او گفت: از این میزان سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد تومان در مرحله امضای قرارداد و ۳۳۰ میلیارد تومان در مرحله کارشناسی و صدور مجوز از مجموعه سازمان مرکزی بنادر کشور قرار دارد.

رضوانی با اشاره به ظرفیت‌های ترانزیتی این بندر گفت: سرمایه گذارانی از جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، روسیه، بلاروس، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و مولداوی برای بهره گیری از این ظرفیت در حال مذاکره هستند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآبادگفت: بندر امیرآباد اکنون با ۱۵ پست اسکله به عنوان یکی از نماد‌های توجه ایران به مقوله ترانزیت کالا و کسب درآمد ارزی، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی تبدیل شده است.

 

او افزود: یک سرمایه گذار ترک نیز در این بندر دو نیم میلیارد تومان در بخش تولید گچ سرمایه گذاری کرده و توانسته تاکنون گچ تولیدی را به کشور‌های حاشیه دریای مازندران صادر کند.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد باتوجه به زیر ساخت و مساحت ، سومین بندر بزرگ کشور است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.