تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
کد خبر : 2681

پروتئین جایگزین ورزش !

پروتئین جایگزین ورزش !

محققان آمریکایی اعلام کردند پروتئینی کشف کردند که می تواند جایگزین ورزش شود. ه گزارش ریحان نیوز به نقل از پایگاه خبری یورک الرت، محققان علوم پزشکی در دانشگاه میشیگان در آمریکا دریافتند پروتئینی وجود دارد که قادر است تمام فواید یک جلسه ورزش را به انسان هدیه کند. هر نوع ورزش، از جمله پیاده روی

محققان آمریکایی اعلام کردند پروتئینی کشف کردند که می تواند جایگزین ورزش شود.

ه گزارش ریحان نیوز به نقل از پایگاه خبری یورک الرت، محققان علوم پزشکی در دانشگاه میشیگان در آمریکا دریافتند پروتئینی وجود دارد که قادر است تمام فواید یک جلسه ورزش را به انسان هدیه کند.

هر نوع ورزش، از جمله پیاده روی تند یا ورزش شدید در باشگاه ژیمناستیک بر بدن شما تاثیری مثبت دارند؛ ولی آیا می‌توان بدون حرکت دادن عضلات، فواید ورزش را به بدن اهدا کرد؟
اکنون محققان دانشگاه میشیگان دریافته اند پروتئین سسترین Sestrin قادر است فواید ورزش را در موش و مگس تقلید کند.
این یافته‌ها همچنین به محققان امکان می‌دهد با تحلیل عضلات با پیری یا دیگر دلایل زوال، مقابله کنند.
دکتر میونگین کیم و همکارانش در بخش فیزیولوژی مولکولی دانشگاه میشیگان گفتند با اینکه پیشتر روی این پروتئین، بررسی‌هایی انجام گرفته بود، ولی تحقیق اخیر به ارتباط آشکار آن با ورزش پرداخته است.
محققان دریافتند با حذف این پروتئین در مگس‌های دورسوفیلیا تاثیر مثبت ورزش بر بدن آن‌ها نیز حذف می‌شود و در صورتی که این پروتئین در بدن مگس، به میزان زیادی ذخیره شود توانایی آن‌ها بیش از حد خواهد شد حتی در صورتی که فعالیت ورزشی نداشته باشند.
دانشمندان همچنین دریافتند در موش‌هایی که سسترین نداشته باشند نیز ظرفیت مناسب برای ورزش‌های هوازی از میان می‌رود و تنفس و چربی سوزی حین ورزش نیز در آن‌ها تحلیل خواهد رفت.
محققان گفتند شاید روزی بتوان با ساختن مکمل‌های حاوی سسترین، جای خالی ورزش را پر کرد. ولی مشکل این است که مولکول این پروتئین، بزرگ است و باید انواع کوچک‌تر مولکول‌های آن ساخته شود تا بتوان از آن‌ها برای تولید مکمل بهره برد. مشکل دیگر این است که هنوز محققان نمی‌دانند کدام نوع ورزش، پروتئین سسترین را تولید می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.