تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
کد خبر : 545

مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران

مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران

مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران در کتابخانه عمومی آزادگان ساری برگزار شد.   به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، طی مراسمی که با حضور فرزندان شهدای مدافع حرم سید جواد اسدی از ساری، محمد بلباسی از قائمشهر و حسن رجایی فر

مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران در کتابخانه عمومی آزادگان ساری برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، طی مراسمی که با حضور فرزندان شهدای مدافع حرم سید جواد اسدی از ساری، محمد بلباسی از قائمشهر و حسن رجایی فر از بابل و برخی خانواده های شهدای دفاع مقدس، آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی، سید یونس حسینی عالمی، دادستان استان، رسول ظفرمند، مدیرکل بیمه سلامت، سمیه قاسمی طوسی، مدیرکل امور بانوان و خانواده و جمعی دیگر از مسئولین، کتابداران و اصحاب فرهنگ و ادب و رسانه استان با سخنرانی سردار علیجان میرشکار، از فرماندهان و جانبازان دوران دفاع مقدس و از مدافعان حرم در کتابخانه عمومی آزادگان ساری برگزار شد، نام و یاد شهدای مدافع حرم و شهدای حمله تروریستی اخیر امریکا بویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گرامی داشته شد.

 

ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این مراسم با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی به دلیل اعتقادات عمیق، بینش دقیق، مردمداری، اراده قوی و اخلاص در عمل، در قلوب مردم جای داشت، گفت: او عمر خود را در جهاد فی سبیل الله گذراند و در زندگی خود منشأ اثرات خیر فراوان برای امنیت کشور شد و حالا شهادت او هم وحدت بی نظیر ملی را رقم زد و دل های شکسته مردم، حماسه ای بی نظیر برای بدرقه این شهید والا مقام آفرید که با فریاد انتقام، دشمنان را در رعب و ترس فراوان فرو برد.

 

وی افزود: ما هم به عنوان یکی از اعضای فرهنگی بدنه انقلاب اسلامی، بر خود وظیفه می دانیم برای تداوم سبکی که حاج قاسم ها بر اساس آن زیسته اند و آسمانی شده اند و گفتمانی که بر طبق آن جریان سازی و آینده سازی کرده اند، برنامه ریزی و تلاش کنیم و این مراسم، نقطه عطفی برای فصل جدیدی از فعالیت های کتابخانه های عمومی استان است که البته همواره در مسیر ایثار و شهادت برنامه های فراوان داشته است.

 

در ادامه، سردار میرشکار طی سخنانی اظهار داشت: اقدام تروریستی یک کشوری که خود را ابر قدرت می داند و اقرار وقیحانه رئیس جمهور آن به این اقدام سخیف، نشاندهنده زیبایی عملکرد سردار سلیمانی و یارانش در گستره منطقه مقاومت است.

 

وی با بیان اینکه سپاه قدس به فرماندهی این سردار رشید اسلام، امنیت کشور را در خارج از مرزها تامین کرد، اذعان داشت: علاوه بر آن، برای کل منطقه با تشکیل لشگرهای فاطمیون در افغانستان، زینبیون در پاکستان و حشدالشعبی در عراق نوید امنیت و آزادی آورد و البته دیگر کشورهای منطقه که شرح خود را دارد.

 

سردار میرشکار با اشاره به شهادت ابومهدی مهندس به عنوان یکی از فرماندهان حشدالشعبی عراق، گفت: وی از فرماندهان لشگر بدر بود که در دفاع مقدس در ایران علیه صدام می جنگید و حالا هم به همراه سردار سلیمانی در برابر دشمنانی همچون امریکا و سرسپردگان وحشی آن همچون داعش جهاد کرد و به مقام شهادت دست یافت.

 

وی افزود: آمریکا با راهبرد ایجاد خاورمیانه بزرگ و خاورمیانه جدید به دنبال تامین امنیت برای اسرائیل و چپاول منطقه بود که سردار سلیمانی با فرماندهی خود در برابر همه این توطئه ها ایستادگی و این دسیسه ها را نابود کرد و اینگونه امریکا را در منطقه شکست داد.

 

سردار میرشکار با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی حتما انتقام سختی از امریکاییان خواهد گرفت، بیان داشت: اما همه ما وظایفی داریم که آن، عمل بر طبق رفتار و کردار حاج قاسم است؛ حاج قاسم ویژگی هایی داشت که اگر همه ما بتوانیم مانند آن را در زندگی پیاده کنیم، درواقع انتقام خون این شهید را از دشمنانش گرفته ایم.

 

وی در تشریح ویژگی های شخصیتی سردار شهید سلیمانی اظهار داشت: او خالصانه برای خدا کار می کرد، یک سرباز واقعی برای ولایت بود، خوی استکبارستیزی داشت، از مبارزه مأیوس نمی شد و به وعده های الهی یقین داشت؛ این ویژگی ها بود که او را محبوب مردم ساخت.

 

از دیگر برنامه های این مراسم، قرائت دلنوشته ای از سوی مهدیه رجایی فر، فرزند شهید مدافع حرم، حسن رجایی فر خطاب به سردار شهید سلیمانی و همینطور مداحی مداح اهل بیت(ع) بوده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.