تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
کد خبر : 640

نقاشی کودکان

نقاشی کودکان

کودکانی که از سن چهار سالگی توانایی نقاشی صورت و اندام انسان را به دست می آورند، با احتمال بالا تری نابغه های آینده می شوند! این تحقیقات بر 15000نقاشی کشیده شده توسط کودکان 4 ساله در دانشگاه کینگز لندن انجام گرفت و نتایج حاکی از ارتباط مستقیم میان جزئیات تصاویر و آی کیو کودک

کودکانی که از سن چهار سالگی توانایی نقاشی صورت و اندام انسان را به دست می آورند، با احتمال بالا تری نابغه های آینده می شوند!
این تحقیقات بر 15000نقاشی کشیده شده توسط کودکان 4 ساله در دانشگاه کینگز لندن انجام گرفت و نتایج حاکی از ارتباط مستقیم میان جزئیات تصاویر و آی کیو کودک بود.

همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید، نقاشی آخر به دلیل جزئیات بیشتر از قبیل مو ها، بینی، دهان، انگشتان، لباس و همچنین مشخص بودن جنسیت فرد امتیاز بالا تری کسب کرده است. این چهار نقاشی، نمونه های حاصله از میان 15000 تصویر بررسی شده هستند.

دو تست هوشی که از این 15000 کودک در چهار سالگی و سپس در چهارده سالگی گرفته شد، ارتباط نسبی میان نمرات نقاشی ها با نبوغ فرد را بیش از پیش آشکار کرد. می توان گفت کودکانی که جزئیات بیشتری در نقاشیهای خود به کار می برند، از توجه بالا تری نسبت به اطراف خود برخوردار هستند.

نبوغ آمیزه ای از هر دو عامل ژنتیک و محیط است و برای به حداکثر رساندن آن باید شرایط مساعد محیطی را برای کودک خود فراهم آورید. با او بیش از پیش حرف بزنید و درباره محیط و جزئیات با او صحبت کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.