تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
کد خبر : 938

افتتاح تصفیه خانه آب آشامیدنی ساری

افتتاح تصفیه خانه آب آشامیدنی ساری

تصفیه خانه آب آشامیدنی ساری با اعتبار ۱۳۷میلیارد تومان امروز با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید. وزیر نیرو در حاشیه افتتاح تصفیه خانه آب شرب ساری گفت: در مجموع امسال در قالب پویش ” هر هفته الف – ب ایران” (آب- برق) ۱۵۳پروژه در سطح استانهای کشور از جمله مازندران با اعتبار حدود

تصفیه خانه آب آشامیدنی ساری با اعتبار ۱۳۷میلیارد تومان امروز با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو در حاشیه افتتاح تصفیه خانه آب شرب ساری گفت: در مجموع امسال در قالب پویش ” هر هفته الف – ب ایران” (آب- برق) ۱۵۳پروژه در سطح استانهای کشور از جمله مازندران با اعتبار حدود ۲۳هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید که حدود ۹هزار میلیارد ریال از این اعتبارات مربوط به افتتاحیه پروژه های استان مازندران بود.
رضا اردکانیان تعداد پروژه‌های پویش هر هفته الف – ایران را ۲۲۷پروژه در سطح ۳۰ استان کشور در ۳۰هفته معرفی کرد و افزود:برای افتتاح این پروژه‌ها در استان‌های کشور ۳۳هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد و تا پایان سال نیز حدود ۱۰هزار میلیارد تومان پروژه قالب این پویش افتتاح خواهد شد.
عملیات اجرایی طرح تصفیه خانه آب آشامیدنی شهر ساری از محل سد شهید رجایی که ده سال قبل شروع شده بود، با پیگیری مسئولان استان مازندران و با اعتبار ۱۳۷میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
این تصفیه خانه قابلیت تصفیه هزار و ۵۰۰لیتر آب سد شهید رجایی را در یک ثانیه دارد و حدود ۴۰۰هزار نفر از شهروندان ساروی از مزایای آن برخوردار شدند.
طرح تصفیه خانه آب شرب شهر ساری برای افق جمعیتی ۱۴۰۴ مرکز استان پیش بینی شد و در فاز‌های بعدی آن تامین آب شهرستان میاندرود (شهر سورک) نیز پیش بینی شده است.
وزیر نیرو امروز علاوه بر تصفیه خانه آب شرب شهر ساری، دو ایستگاه انتقال و فوق توزیع و خطوط ۲۲۰و۶۳ کیلوولت، دو نیروگاه مولد کوچک ۵۰مگاواتی، پست برق ۴۰۰مگاواتی در روستای پاشا کلا جاده قائمشهر- ساری، طرح آبرسانی به ۵۶روستای در ۱۳شهرستان استان و آبرسانی به شهر سرخرود در محمودآباد را نیز بهره برداری کرد.
همچنین با حضور اردکانیان، عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰مگاواتی شهرستان محمودآباد هم آغاز شد.
در مجموع برای اجرا و بهره برداری از این پروژه‌ها حدود ۸۰۷میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.