تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
کد خبر : 876

فیلمساز مازندرانی برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی

فیلمساز مازندرانی برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی

سیمرغ بلورین بهترین کارگردان به محمدحسین مهدویان فیلمساز بابلی برای فیلم درخت گردو اهدا شد. محمدحسین مهدویان فیلمساز مازندرانی برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برای فیلم درخت گردو در سی هشتمین جشنواره فیلم فجر شد. فیلم درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان، نویسندگی مشترک ابراهیم امینی و حسین حسنی و تهیه‌کنندگی سیدمصطفی احمدی جایزه بهترین

سیمرغ بلورین بهترین کارگردان به محمدحسین مهدویان فیلمساز بابلی برای فیلم درخت گردو اهدا شد.

محمدحسین مهدویان فیلمساز مازندرانی برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برای فیلم درخت گردو در سی هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.
فیلم درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان، نویسندگی مشترک ابراهیم امینی و حسین حسنی و تهیه‌کنندگی سیدمصطفی احمدی جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد را از سی و هشتمین فیلم فجر دریافت کرد.

نیکی کریمی برای فیلم آتابای، مرتضی فرشباف برای فیلم تومان، مجید مجیدی برای فیلم خورشید، سعید ملکان برای فیلم روز صفر و محمد کارت برای فیلم شنای پروانه دیگر نامزدهای این بخش بودند.

این کارگردان و فیلم نامه نویس متولد ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ در شهر بابل است و از فیلم‌های مهم او می‌توان به ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز، ماجرای نیمروز:ردخون، لاتاری و درخت گردو اشاره کرد.
محمدحسین مهدویان دارای مدرک کارشناسی سینما (گرایش کارگردانی) از دانشگاه سوره و همچنین کارشناسی ارشد تهیه‌کنندگی از دانشگاه صدا و سیما است.
مهدویان برای ساخت فیلم ایستاده در غبار مورد تحسین قرار گرفت و سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۴ را نیز دریافت کرد. وی برای فیلم ماجرای نیمروز برای دومین بار سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۵ را دریافت کرد. او در هنگام دریافت این جایزه (سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران)، این جایزه را مهم‌ترین جایزهٔ جشنواره نامید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.