تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
کد خبر : 1229

افزایش ۲۰ درصدی ذخیره آب سد‌های مازندران

افزایش ۲۰ درصدی ذخیره آب سد‌های مازندران

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران از افزایش ۲۰ درصدی ذخیره سازی آب امسال در سد‌های این استان خبر داد. موسوی با اشاره به ذخیره ۲۸۴ میلیون مترمکعب آب تا سوم اسفندماه در سد‌های استان گفت : این میزان نسبت به ۲۱۷ میلیون مترمکعب آب پشت سد‌ها در مدت مشابه پارسال حدود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران از افزایش ۲۰ درصدی ذخیره سازی آب امسال در سد‌های این استان خبر داد.

موسوی با اشاره به ذخیره ۲۸۴ میلیون مترمکعب آب تا سوم اسفندماه در سد‌های استان گفت : این میزان نسبت به ۲۱۷ میلیون مترمکعب آب پشت سد‌ها در مدت مشابه پارسال حدود ۲۰ درصد افزایش دارد.
او ظرفیت سد‌های استان را حدود ۳۳۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد افزود : حدود ۱۶ میلیون متر مکعب دیگر آب باید ذخیره شود تا ظرفیت ذخایر آبی پشت سد‌ها به ۹۲ درصد برسد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران همچنین با اشاره به حجم ۳۶۸ میلیون مترمکعبی آب بندان‌های مازندران گفت : از این میزان تاکنون ۲۳۹ میلیون مترمکعب آبگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال تغییر محسوسی نداشته است.
موسوی با اشاره به وضعیت مناسب منابع آبی در استان گفت : در مجموع امسال منابع آبی در مقایسه با سال گذشته در این مقطع ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
او با بیان اینکه پارسال ذخایر منابع آبی سد‌ها و آب بندان‌ها ۴۵۳ میلیون متر مکعب بود افزود : امسال این رقم به ۵۲۳ میلیون متر مکعب رسید.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران به کشاورزان توصیه کرد : شخم و شیار را به موقع انجام دهند تا در تنظیم آب برای استفاده بهینه در آینده مشکلی نداشته باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.