تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
کد خبر : 1503

افزایش نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در مازندران

افزایش نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در مازندران

مدیرکل انتقال خون مازندران از افزایش نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در استان خبر داد. مدیرکل انتقال خون مازندران از افزایش نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در استان خبر داد و گفت: استان به دلیل داشتن ۴هزار و ۵۰۰بیمار خاص، ۵۵مرکز جراحی قلب و تصادفات جاده‌ای بیشترین مصرف کننده خون در کشور است.

مدیرکل انتقال خون مازندران از افزایش نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در استان خبر داد.

مدیرکل انتقال خون مازندران از افزایش نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در استان خبر داد و گفت: استان به دلیل داشتن ۴هزار و ۵۰۰بیمار خاص، ۵۵مرکز جراحی قلب و تصادفات جاده‌ای بیشترین مصرف کننده خون در کشور است.
پوریانی افزود: با توجه به شیوع کرونا در استان مراجعه شهروندان به اهدای خون و خون گیری حدود ۵۵درصد کاهش یافته است.
او با بیان اینکه جای نگرانی برای اهداءکنندگان خون در رابطه با احتمال ابتلا به کرونا ویروس وجود ندارد گفت: نمونه خون اهداکنندگان بعد از بررسی‌های بهداشتی دریافت و سپس استفاده می‌شود.
پوریانی افزود: بعد از بررسی برروی نمونه خون اهداکنندگان، اگر ابتلای فرد به این ویروس مشخص شود، نمونه خون او از چرخه حذف خواهد شد.
مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: در صورت احتمال، آن دسته از افرادی که در خانواده اشان فردی مشکوک به بیماری کرونا ویروس باشد خون گرفته نمی‌شود.
او با بیان اینکه عمر فراورده‌های خونی مثل پلاکت حدود ۵ روز است، گفت: اداره کل انتقال خون مازندران با دارا بودن ۱۴مرکز ثابت و سیار اهدای خون؛ نیاز ۴۷مرکز درمانی استان را تامین می‌کند.
پوریانی با تاکید بر اینکه همراه داشتن کارت ملی هنگام مراجعه به مراکز انتقال خون ضروری است، افزود: از هر واحد اهدای خون کامل سه فرآورده پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز فشرده شده گرفته می‌شود که می‌تواند به نجات سه بیمار کمک کند.
مدیرکل انتقال خون مازندران ذخایر گروه خونی با توجه به شیوع کرونا و نزدیک شدن به عید نوروز و نیز مصرف بیشتر در مقایسه با ایام دیگر سال رو به کاهش است و از هم استانی‌ها عزیز درخواست می‌شود، با حضور مستمر در مراکز انتقال خون سراسر مازندران و اهدای خون خود بیماران و نیازمندان به این ماده حیاتی را حمایت کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.