تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
کد خبر : 1715

اجرای 530 کیلومتر فیبر نوری در روستاهای مازندران

اجرای 530 کیلومتر فیبر نوری در روستاهای مازندران

مرتضی کبیری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران ،گفت: با هدف ارائه تکنولوژی نسل جدید به روستا‌های مازندران برنامه ریزی برای اجرای ۵۳۰ کیلومتر فیبر نوری انجام شده است و این طرح امسال در استان اجرا می‌شود. او یکی از مشکلات این حوزه را عدم پوشش مناسب تلفن همراه در روستا‌های بالادست و کوهستانی اعلام

مرتضی کبیری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران ،گفت: با هدف ارائه تکنولوژی نسل جدید به روستا‌های مازندران برنامه ریزی برای اجرای ۵۳۰ کیلومتر فیبر نوری انجام شده است و این طرح امسال در استان اجرا می‌شود.
او یکی از مشکلات این حوزه را عدم پوشش مناسب تلفن همراه در روستا‌های بالادست و کوهستانی اعلام کرد و افزود: برای حل این مشکل ۱۷۹۳ سایت نسل دو، ۱۷۶۳ سایت نسل سوم و ۱۴۲۴ سایت نسل چهارم در شهر‌ها و روستا‌های مازندران نصب شد.
کبیری با بیان اینکه ارائه خدمات باکیفیت حتی در دورترین نقاط استان جز مطالبات مردمی بود، ادامه داد: نصب سایت‌های جدید تلفن همراه در مناطق روستایی در قالب طرح USO از مهمترین اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران افزود: پارسال با راه اندازی ۱۱ سایت در مناطق روستایی استان که از خدمات مناسب ارتباطی برخوردار نبودند کیفیت ارائه سرویس ۳۰ روستا بهینه سازی شده است.

او گفت: ۵۸ شهر استان از پوشش G۴ برخوردار هستند و تمام روستا‌های استان نیز حداقل دارای یک خط ارتباطی هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، ضریب نفوذ تلفن همراه در استان را ۱۴۷ درصد اعلام کرد و گفت: از مجموع هفت میلیون و ۲۵۵ هزار سیم کارت ارائه شده به مشترکان بیش از چهار میلیون و ۸۴۶ هزار سیم کارت در سطح استان فعال است.
کبیری افزود: ضریب استفاده از اینترنت نیز در خانوار‌های مازندرانی ۱.۶ درصد نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.