تاریخ انتشار : شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۴۷
کد خبر : 4712

امشب، پایان انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه‌ها

امشب، پایان انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه‌ها

به گزارش ریحان نیوز، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که از روز چهارشنبه ۲ مهر ماه در سایت سازمان سنجش آغاز شده بود ساعت ۲۴ امشب شنبه ۵ مهر ماه به پایان می‌رسد. بنا بر اعلام سازمان سنجش، داوطلبان انتخاب رشته

به گزارش ریحان نیوز، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که از روز چهارشنبه ۲ مهر ماه در سایت سازمان سنجش آغاز شده بود ساعت ۲۴ امشب شنبه ۵ مهر ماه به پایان می‌رسد.
بنا بر اعلام سازمان سنجش، داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org انتخاب رشته خود را انجام دهند.
فعالیت ۲۲ پایگاه انتخاب رشته در استان
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: بیش از ۴۹ هزار داوطلب مازندرانی در کنکور سراسری امسال دانشگاه‌ها شرکت کردند.
نظری افزود: از این تعداد ۲۱ هزار و ۷۵۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۱۲ هزار و ۳۱۰ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۷ هزار و ۱۴۰ داوطلب در گروه زبان خارجی، ۶ هزار و ۱۲۷ نفر داوطلب در گروه علوم ریاضی و فنی و ۳ هزار و ۸۲۹ داوطلب در گروه آزمایشی هنر شرکت کردند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند می‌توانند تا ۱۵۰ رشته را انتخاب و در سایت سازمان سنجش ثبت کنند.
نظری با اشاره به اینکه انتخاب رشته، از دغدغه‌های هم داوطلبان آزمون سراسری است تصریح کرد: داوطلبان در انتخاب رشته با آرامش و با اولویت بندی، رشته‌های مورد علاقه خود را با در نظر گرفتن محل و مکان رشته محل تحصیل، انجام دهند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: ۲۲ پایگاه انتخاب رشته با کارشناسان مجرب، در ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان، آماده سرویس دهی به داوطلبان کنکور هستند.
به گفته نظری اولویت قبولی با نخستین انتخاب است و داوطلبان باید توجه کنند که رشته‌های مورد علاقه خود را با در نظر گرفتن رتبه، علاقه و محل تحصیل انتخاب کنند تا بعد از قبولی با مشکل مواجه نشوند.
وی تصریح کرد: داوطلبان در صورت انتخاب رشته دوره روزانه و قبولی در آن، اگر به دانشگاه نروند تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون سراسری سال آینده برای انتخاب رشته‌های روزانه را نخواهند داشت بنابراین، در انتخاب رشته خیلی دقت کنند.
بیش از ۱ میلیون و ۳۹۵ هزار داوطلب در آزمون سراسری امسال شرکت کردند که ۸۵ درصد داوطلبان در کنکور امسال، مجاز به انتخاب رشته شده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.