تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
کد خبر : 3406

عزم جدی برای پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز

عزم جدی برای پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز

به گزارش ریحان نیوز دادستان مرکزاستان مازندران گفت:اشخاصی که بدون دریافت مجوز قانونی اقدام به ساخت وساز در زمین‌های زراعی و باغی استان کنند برخورد قانونی می‌شود. کریمی افزود: تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی در دستور کار دستگاه قضایی شهرستان‌ها قرار گرفته است که دیروز احکام قلع و قمع در نوشهر

به گزارش ریحان نیوز دادستان مرکزاستان مازندران گفت:اشخاصی که بدون دریافت مجوز قانونی اقدام به ساخت وساز در زمین‌های زراعی و باغی استان کنند برخورد قانونی می‌شود.
کریمی افزود: تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی در دستور کار دستگاه قضایی شهرستان‌ها قرار گرفته است که دیروز احکام قلع و قمع در نوشهر اجرا شد.
وی به سازمان جهادکشاورزی استان تذکر داد براساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی و باغ‌ها اقدام فوری در زمینه شناسایی ساخت و ساز‌های غیر قانونی و تغییر کاربری‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی انجام دهند.
کریمی گفت: این احکام دراجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و به منظور جلوگیری از تبدیل اراضی کشاورزی و باغات به مناطق مسکونی و ویلایی و با هدف حفظ کاربری اصلی این اراضی در جهت رونق تولید و نیز جلوگیری از سو استفاده تعدادی از سودجویان صورت پذیرفته است.
دادستان مرکز استان مازندران به دستگاه‌های خدمات رسان و مسئولان در زمینه صدور مجوز و ارائه خدمات آب، برق و گاز نیز هشدار داد و افزود: دستگاه یا مسئولی به متخلفان در زمینه ساخت و ساز‌های غیر مجاز خدمات ارائه دهند مورد تعقیب مراجع قضایی قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه گزارشات مردمی در حفظ اراضی کشاورزی بسیار موثر است، گفت: مردم استان مازندران در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک در زمینه ساخت و ساز بنا یا دیوارکشی در اراضی ملی و زراعی منطقه خود، مراتب را گزارش دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.