تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۲۳
کد خبر : 3476

پرداخت ۴۰۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمالی

پرداخت ۴۰۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمالی

به گزارش ریحان نیوز حبیب جهانساز گفت: از اول اردیبهشت ماه تاکنون بالغ بر ۱۲۰ هزار و ۳۱۵ تن برگ سبز چای از چایکاران استان های مازندران و گیلان خریداری شده است. وی ارزش برگ سبز خریداری شده را ۴۷۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۴۰۵ میلیارد از این مبلغ(حدود۸۵ درصد) به چایکاران پرداخت

به گزارش ریحان نیوز حبیب جهانساز گفت: از اول اردیبهشت ماه تاکنون بالغ بر ۱۲۰ هزار و ۳۱۵ تن برگ سبز چای از چایکاران استان های مازندران و گیلان خریداری شده است.

وی ارزش برگ سبز خریداری شده را ۴۷۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۴۰۵ میلیارد از این مبلغ(حدود۸۵ درصد) به چایکاران پرداخت شده و بقیه مطالبات نیز به مرور پرداخت خواهد داشت.

رییس سازمان چای کشور تصریح کرد: طبق مصوبه شورای اقتصاد در سال ۹۹ قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک چهار هزار و ۶۰۰ تومان و درجه دو سه هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شد که نسبت به نرخ سال گذشته در برگ سبز درجه یک ۲۷.۷ درصد و درجه دو ۵۰ درصد افزایش داشته است.

جهانساز با بیان اینکه خرید برگ سبز چای تا پایان مهرماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: بعد از آن عملیات به‌زراعی باغهای چای آغاز می شود.

رییس سازمان چای کشور ادامه داد: این سازمان تسهیلاتی از طریق دو بانک مهر و توسعه تعاون برای عملیات به‌زراعی باغهای چای شامل هرس کف بر، پرداخت تسهیلات برای خرید ماشین‌ آلات و بهسازی کارخانجات برای چایکاران و صنعت کاران این بخش در نظر گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.