تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
کد خبر : 3649

کاشت ارقام جدید، دلیل قطع درختان هلو و شلیل در میاندورود

کاشت ارقام جدید، دلیل قطع درختان هلو و شلیل در میاندورود

به گزارش ریحان نیوز،علوی گفت: در چند روز گذشته تصاویر و مطالبی در فضای مجازی و نیز برخی از خبرگزاری‌ها شرق مازندران مبنی بر قطع درختان هلو و شلیل توسط کشاورزان میاندورودی به دلیل افزایش قیمت نهاده‌ها و به صرفه نبودن باغداری انتشار یافته است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: قطع درختان سیاه ریشه،

به گزارش ریحان نیوز،علوی گفت: در چند روز گذشته تصاویر و مطالبی در فضای مجازی و نیز برخی از خبرگزاری‌ها شرق مازندران مبنی بر قطع درختان هلو و شلیل توسط کشاورزان میاندورودی به دلیل افزایش قیمت نهاده‌ها و به صرفه نبودن باغداری انتشار یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: قطع درختان سیاه ریشه، دلائل مختلفی داشته که از آن جمله می‌توان به طول عمر درختان هلو و شلیل (حداکثر ۱۲ سال)، مدیریت غیراصولی، رعایت نکردن مسائل بهباغی، تهیه نکردن بستر مناسب کاشت و داشت و نیز جایگزین کردن ارقام مناسب برای کشت جدید اشاره کرد.
علوی گفت: با توجه به اینکه مراکز تحقیقات ارقام‌های مناسب و زودرس شلیل را به باغداران معرفی کرده، بنابراین تبدیل ارقام‌های قدیم به جدید، اقدام مناسبی محسوب می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کارشناسان، تحت عنوان کارشناسان پهنه مستقر در روستا‌ها برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در باره مدیریت مزارع کشاورزی و مدیریت باغی، آمادگی لازم را دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.