تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۳۸
کد خبر : 4255

تولید بیش از ۴۱۰ تن عسل در شهرستان سوادکوه

تولید بیش از ۴۱۰ تن عسل در شهرستان سوادکوه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه در گفتگو باخبرنگار ریحان نیوز،  از استقرار ۳۴ هزار و ۴۶۴ کلنی زنبور عسل در مراتع و روستا‌های سوادکوه خبر داد و گفت : از این تعداد کلنی ۴۱۳ تن عسل تولید شده است. حمیدرضا شهابیان افزود : امسال ۳۴ هزار و ۴۶۴ کلنی زنبور عسل در روستا‌ها و مراتع

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه در گفتگو باخبرنگار ریحان نیوز،  از استقرار ۳۴ هزار و ۴۶۴ کلنی زنبور عسل در مراتع و روستا‌های سوادکوه خبر داد و گفت : از این تعداد کلنی ۴۱۳ تن عسل تولید شده است.
حمیدرضا شهابیان افزود : امسال ۳۴ هزار و ۴۶۴ کلنی زنبور عسل در روستا‌ها و مراتع ییلاقی سوادکوه استقرار یافتند و از این مراتع و کلونی‌ها ۴۱۳ تن عسل تولید شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن فصل پاییز و خنک شدن هوا ، کلنی‌های زنبور به مناطق گرم‌تر منتقل شده اند افزود : به منظور بهره برداری بهینه و اصولی از ظرفیت عرصه‌های مرتعی و روستایی، قبل از استقرار کلنی ها، عملیات ساماندهی زنبورداران با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی اجرا شد.
وی ادامه داد: در عملیات ساماندهی ، کلنی‌ها مورد بازدید قرار گرفتند و هر سامان عرفی بر اساس وضعیت پوشش گیاهی، تراکم گیاهان گل دار و شهددار، وضعیت منابع آبی و راه‌های دسترسی برای استقرار کلنی‌ها در نظر گرفته شد.
شهابیان مراتع و روستا‌های شهرستان را از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری منحصر به فرد دانست و عنوان داشت: مراتع و روستا‌های سوادکوه دارای ارزش‌های زیست محیطی و اقتصادی فراوانی است که حفظ آن از اهمیت زیادی برخوردار است که تحقق بخشیدن به این امر مهم حمایت همه جانبه مسوولان و دست اندکاران را می‌طلبد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه خاطر نشان کرد: با توجه به تنوع گیاهی و شرایط اقلیمی، این منطقه قطب مهمی برای پرورش زنبور و تولید عسل به شمار می‌آید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.