تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر : 4626

تولید ۲۰۰ کیلوگرم طلای سرخ در مازندران

تولید ۲۰۰ کیلوگرم طلای سرخ در مازندران

به گزارش ریحان نیوز ،مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران، با بیان اینکه برداشت زعفران در مازندران از اواخر مهرماه آغاز شده است و تا پایان آبان ماه ادامه دارد، گفت: ۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان امسال زیر کشت زعفران رفته است که پیش بینی می‌شود۲۰۰ کیلوگرم زعفران از این زمین‌ها برداشت شود. ایزدی میزان

به گزارش ریحان نیوز ،مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران، با بیان اینکه برداشت زعفران در مازندران از اواخر مهرماه آغاز شده است و تا پایان آبان ماه ادامه دارد، گفت: ۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان امسال زیر کشت زعفران رفته است که پیش بینی می‌شود۲۰۰ کیلوگرم زعفران از این زمین‌ها برداشت شود.

ایزدی میزان درآمد ناخالص تولید این مقدار زعفران در استان را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۳۸ هکتار از زمین‌های مازندران زیر کشت سنتی و مابقی زیر کشت گلخانه‌ای رفته اند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه شهرستان‌های بهشهر، نکا، ساری و گلوگاه بیشترین تولید زعفران را در استان دارند، گفت:۴۰ نفر در تولید زعفران اشتغال دائم دارند و زمینه اشتغال برای ۱۶۰۰ نفر نیز در فصل کاشت و برداشت این محصول فراهم می‌شود.

ایزدی در خصوص تاثیر کرونا بر برداشت زعفران نیز گفت: شیوع کرونا محدودیت‌هایی را در تامین کارگر مورد نیاز ایجاد کرده است، اما مشکل اصلی، نبود نشان تجاری در صنعت بسته بندی زعفران استان است که صادر نشدن این محصول را بدنبال دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.