تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۳۵
کد خبر : 4654

آغاز بارش ها از بعدازظهر در مازندران

آغاز بارش ها از بعدازظهر در مازندران

به گزارش ریحان نیوز ،معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: وضعیت جوی امروز شنبه ۱۷ آبان‌ماه صاف تا نیمه ابری است و از بعدازظهر بارش تدریجی باران از غرب استان شروع می شود. اسدی با بیان اینکه از امشب و فردا این بارشها در سطح استان گسترش می یابد، افزود: وزش

به گزارش ریحان نیوز ،معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: وضعیت جوی امروز شنبه ۱۷ آبان‌ماه صاف تا نیمه ابری است و از بعدازظهر بارش تدریجی باران از غرب استان شروع می شود.

اسدی با بیان اینکه از امشب و فردا این بارشها در سطح استان گسترش می یابد، افزود: وزش باد، رعد وبرق و کاهش ۴ تا ۸درجه ای دما نسبت به روز های گذشته وجود دارد .

بگفته وی، فردا بارشهای رگباری در مناطق غربی از شدت بیشتری برخوردار است و احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد، همچنین مناطق مرتفع و سردسیر نیز بارش برف و باران همراه با مه آلودگی پیش بینی می شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران تصریح کرد: از دوشنبه تا روز سه شنبه جو نسبتا پایداری در استان برقرار است.

به گفته اسدی از بعد از ظهر امروز و فردا دریای خزر مواج است و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

مدیریت بحران استان مازندران در اطلاعیه‌ای درباره احتمال آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها در نیمه غربی استان، مه آلود شدن و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی هشدار داد.

به کلیه هم استانی‌های عزیز و مسافرین محترم توصیه می‌شود:
۱- رانندگان محترم با توجه به لغزندگی جاده‌ها و کاهش شدید در محور‌های کوهستانی ضمن اطلاع از مسیر با احتیاط کامل و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.
۲- دامداران و ساکنین بومی، دام‌های خود را به دور از ارتفاعات، دره‌ها و دهانه مسیل‌ها و در مناطق امن نگهداری کنند.
۳- با توجه به پیش‌بینی بارش و وقوع رعد و برق در دامنه‌ها و ارتباط استان، از توقف و برپایی چادر در حاشیه دره‌ها و مسیل‌ها، کوه پیمایی، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها، ارتفاعات و فضای باز جداً خودداری شود.
۴- شهرداران و دهیاران محترم، به دلیل پیش‌بینی و احتمال آبگرفتگی در معابر و شهر‌های ساحلی و جلگه‌ای، تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص به عمل آورند.
۵- به کلیه دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه می‌گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین‌آلات، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی، همچون گذشته را داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.