تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
کد خبر : 5403

میزبانی ۴ شهر مازندران از پیکرهای شهدای گمنام

میزبانی ۴ شهر مازندران از پیکرهای شهدای گمنام

به گزارش ریحان نیوز،مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه چهار شهر استان میزبان پیکرهای مطهر شهدای گمنام در ایام فاطمیه هستند گفت :  هشت شهید والامقام در استان آرام می گیرند. سردار عبدالله ملکی با بیان اینکه این شهدا در منطقه عملیاتی کربلای ۵ و ۸ ،

به گزارش ریحان نیوز،مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه چهار شهر استان میزبان پیکرهای مطهر شهدای گمنام در ایام فاطمیه هستند گفت :  هشت شهید والامقام در استان آرام می گیرند.

سردار عبدالله ملکی با بیان اینکه این شهدا در منطقه عملیاتی کربلای ۵ و ۸ ، محرم ، والفجر یک و تک دشمن در سال ۶۷ تفحص شده افزود : پیکر‌های این شهیدان در شهر‌های بهشهر ، آمل ، چالوس و رامسر تشییع و خاکسپاری می‌شود.
او گفت : پیکر‌های این هشت شهید عصر چهارشنبه هفته آینده ۲۴ دی با چهار دستگاه آمبولانس وارد استان می‌شود و پس از برگزاری مراسم شب وداع در پنجشنبه شب هفته آینده تحویل نمایندگان شهرستان‌ها خواهد شد.
بگفته سردار ملکی ، کاروان حامل پیکر‌های شهدای گمنام با توجه به شرایط کرونایی ابتدا در میدان جانبازان قائم شهر مورد استقبال موتورسواران قرار می‌گیرد و سپس با مشایعت خودرویی تا مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در ساری انتقال می‌یابد.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت کرونایی تمامی مراسم مربوط به شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور جمعیت برگزار خواهد شد، گفت: پیکر مطهر این شهدا شب ۲۴ دی و پنجشنبه ۲۵ دی با توجه به درخواستی‌هایی که داشتیم در بعضی از آیین‌ها شرکت داده می‌شود.
سردار ملکی از برگزاری مراسم وداع استانی در شامگاه پنجشنبه در حسینیه عاشقان کربلای سپاه ساری خبر داد و افزود : این مراسم با حضور تعداد محدودی از پیشکسوتان و خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود و به صورت زنده از سیمای استانی پخش خواهد شد.
او با اعلام اینکه پیکر‌های شهدا پس از مراسم وداع به نمایندگان شهرستان‌های بهشهر، آمل، چالوس و رامسر تحویل خواهد شد، گفت : در این شهرستان‌ها نیز حضور پیکر شهدا در برنامه دعای ندبه و بعضی مراسم دیگر برنامه‌ریزی شده است.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران افزود: مراسم تشییع ۲ شهید گمنام در شهرستان‌های آمل شنبه ۲۷ دی به صورت خودرویی برگزار می‌شود و پیکرهای شهدا در دانشگاه آزاد واحد بهشهر و دانشگاه آیت الله آملی آمل خاکسپاری خواهند شد.
سردار ملکی همچنین با بیان اینکه مردم شهرستان‌های رامسر و چالوس شامگاه شنبه ۲۷ دی همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با پیکر‌های شهدا وداع خواهند کرد، گفت: پیکر این شهدا یکشنبه ۲۸ دی در سالروز شهادت بی بی فاطمه زهرا (س) به صورت خودرویی برگزار و در دانشگاه آزاد چالوس و پارک شهدای رامسر خاکسپاری خواهند شد.
این مسئول، ۲ شهید دانشگاه آزاد بهشهر را ۲۱ ساله از تک دشمن در سال ۶۷ منطقه فاو اعلام کرد و گفت: همچنین شهید ۱۸ ساله از عملیات کربلای ۵ شلمچه دیگر شهید این شهرستان است.سردار ملکی شهدای دانشگاه آزاد چالوس را ۲۰ و ۱۷ ساله به ترتیب از عملیات کربلای ۵ شلمچه و عملیات والفجر یک در فکه اعلام کرد و افزود: شهید ۲۴ ساله از عملیات کربلای ۸ شلمچه و ۱۸ ساله از عملیات محرم شرهانی از شهدای دانشگاه آیت الله آملی آمل است.

او همچنین سن شهدای رامسر را ۱۸ و ۲۷ ساله به ترتیب از عملیات محرم منطقه شرهانی و عملیات والفجر یک منطقه فکه اعلام کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.