تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر : 6079

پیش بینی برداشت ۱۴۵ هزارتُن محصول هلو و شلیل از باغات نکا

پیش بینی برداشت ۱۴۵ هزارتُن محصول هلو و شلیل از باغات نکا

به گزارش ریحان نیوز، موسوی با اشاره به فعالیت ۵ هزار و ۷۲۲ بهره بردار نکایی در زمینه پرورش هلو و شلیل در مناطق کوهپایه، میان بند و دشت پیش بینی کرد: امسال بیش از ۱۴۵ هزارتُن از این محصول در باغ‌های شهرستان نکا تولید شود. سیدشبر موسوی گفت: شهرستان نکا دارای ۵ هزار و

به گزارش ریحان نیوز، موسوی با اشاره به فعالیت ۵ هزار و ۷۲۲ بهره بردار نکایی در زمینه پرورش هلو و شلیل در مناطق کوهپایه، میان بند و دشت پیش بینی کرد: امسال بیش از ۱۴۵ هزارتُن از این محصول در باغ‌های شهرستان نکا تولید شود.

سیدشبر موسوی گفت: شهرستان نکا دارای ۵ هزار و ۹۵۰ هکتار باغ سیاه ریشه، هلو و شلیل است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا، با پیش بینی برداشت ۱۴۵ هزارتُن محصول هلو و شلیل در باغ‌های این شهرستان افزود: تاکنون ۱۱۶ هزارتُن (۸۰ درصد) از باغ‌های این شهرستان، هلو و شلیل برداشت شد.

موسوی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد تولید هلو و شلیل مازندران به شهرستان نکا اختصاص دارد، رقم‌های کشت شده هلو را شامل “داودی، کِرِست، زعفرانی، ردتاب، انجیری و مخمل گرگان” و نیز رقم‌های شلیل را شامل “حسن پوری، سانکینگ، کیوتو، فرانسوی و سیبی دشت مغان” اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: برداشت رقم‌های باقیمانده شلیل مربوط به کیوتو و سیبی بوده و همچنین هلو رقم ردتاب در حال انجام است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.