تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
کد خبر : 6757

افتتاح ساختمان فاطمیه سید رضا انارمرز جویبار/ وجود یک هزارو 361 امامزاده در مازندران

افتتاح ساختمان فاطمیه سید رضا انارمرز جویبار/ وجود یک هزارو 361 امامزاده در مازندران

مراسم افتتاحیه ساختمان فاطمیه سید رضا انارمرز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد. به گزارش ریحان نیوز, در این مراسم معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که کسی که مالش را وقف می کند ترس از دست دادن جانش را ندارد, گفت: کاری که این

مراسم افتتاحیه ساختمان فاطمیه سید رضا انارمرز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش ریحان نیوز, در این مراسم معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که کسی که مالش را وقف می کند ترس از دست دادن جانش را ندارد, گفت: کاری که این خیر بزرگوار انجام داده است و اکثر مالش را در جهت امور فرهنگی بخشیده است معامله اش با خدا بوده و خداوند به ایشان این توفیق را داده است.

حجت‌الاسلام مسعود قربانی با اشاره به اینکه در سطح استان مازندران تعداد یک هزار و 361 امامزاده وجود دارد, گفت: اکثر امامزاده های ما دور از دسترس بوده و ساخت و ساز برای آنجا بسیار مشکل است.

وی ضمن تشکر از رئیس اداره اوقاف شهرستان جویبار اظهار داشت: موفقیت های این شهرستان حاصل تعامل و همفکری بسیار خوب ایشان با مجموعه ادارات و مردم بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه کمک دولت در زمینه ی مسائل مالی بسیار محدود می باشد، افزود: ۹۹ درصد خدماتی که در مسائل بقعه و اماکن زیارتی انجام می شود با کمک های مردمی صورت می گیرد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان جویبار طی سخنانی اظهار داشت: اعتباری از محل استانی برای کمک به این امامزاده در نظر گرفته شده است و پیگیر موضوع می باشیم.

تمام زندگی پدرم به این مکان وابسته است

در ادامه سید مجید قاسمی به عنوان نماینده پدر خیر بزرگوارش  با بیان اینکه پدرم از زمان جنگ پیگیر مسائل وقف بوده اند و تمام زندگی پدرم به این مکان وابسته است, گفت: این بنای مقدس فاطمیه با زیربنای ۲۰۰ متر مربع از سال ۱۳۸۵ شروع شد و امروز آماده بهره برداری می باشد.

وی افزود : بیشترین استفاده این مکان در روز هفتم محرم می باشد و با توجه به وقفی که واقف داشته است در این روز عزاداران حدود ۳ هزار نفر اطعام دهی می شوند.

قاسمی ادامه داد: انشاالله با همکاری اداره اوقاف از این بنا علاوه بر روز هفتم محرم برای برگزاری کلاس ها و برنامه های فرهنگی نیز استفاده شود.

پسر این خیر بزرگوار خاطر نشان کرد:  زینبیه با زیربنای ۲۰۰ متر مربع, مکان سرایداری با زیربنای ۱۰۰ متر و به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع و آشپزخانه فاطمیه با زیربنای ۶۰ متر مربع در دست احداث می باشند و نیمی از کار به اتمام رسیده است.

وی افزود: همچنین وقف ۱۵هزار متر مربع زمین شالیزاری جهت برگزاری مجلس ابوالفضل, پرداخت هزینه صفر تا صد این مکان به جز گلدسته که بانی خاص داشته است, تهیه ظروف بیش از ۱۰ میلیون تومان, وقف یک هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به امام زاده و تهیه فرش بیش از ۳۰ میلیون تومان از جمله وقفیات پدر بزرگوار بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.