تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر : 7856

رهایی ۳۲ محکوم به قصاص از چوبه‌ دار در مازندران

رهایی ۳۲ محکوم به قصاص از چوبه‌ دار در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران از رهایی ۳۲ محکوم به قصاص از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: این محکومان با همت روساء دادگستری و دادستان‌ها، شورای حل اختلاف استان و همکاران اداره زندان‌ها با گذشت اولیای دم، از قصاص رهایی یافته‌اند. به گزارش ریحان نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق

رئیس کل دادگستری مازندران از رهایی ۳۲ محکوم به قصاص از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: این محکومان با همت روساء دادگستری و دادستان‌ها، شورای حل اختلاف استان و همکاران اداره زندان‌ها با گذشت اولیای دم، از قصاص رهایی یافته‌اند.

به گزارش ریحان نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در این زمینه اظهار کرد: در اجرای پیگیری پرونده‌های قصاص برای جلب رضایت اولیای دم و ترویج فرهنگ صلح و سازش موفق به کسب رضایت اولیای دم ۳۲ محکوم از ۴۷ رای قطعی قصاص از اول سال تاکنون از چوبه دار شدیم.

وی گفت: اقدامات اولیه جهت کسب رضایت از اولیا دم ۱۵ نفر دیگر از محکومان به قصاص نفس نیز صورت پذیرفته است.

اکبری بر لزوم پیشگیری از وقوع جرم در جامعه و گسترش فرهنگ گذشت، صبوری، صلح و سازش تاکید و خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ صلح وسازش و مدارا نهادینه شود از وقوع بسیاری از جرائم  و آسیب ها‌ی اجتماعی جلوگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: در راستای کاهش پرونده‌های قضایی،کاهش  ورودی پرونده‌ها و حتی جمعیت کیفری، باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود نظیر شوراهای حل اختلاف بیشتر از گذشته استفاده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.