تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
کد خبر : 8668

فاطمه مریخ

اجرای طرح امین در موقوفات مازندران

اجرای طرح امین در موقوفات مازندران

طرح امین با همکاری معتمدان اوقاف در شهرستان‌های مازندران اجرا شد. به گزارش ریحان نیوز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در رامسر با اشاره به تعیین امین برای موقوفات استان، گفت: حمایت از امنای موقوفات و تعیین امین راهبرد سازمان اوقاف است. حجت الاسلام حیدری با اشاره به بکارگیری ۹۴ نفر در طرح امین، افزود:

طرح امین با همکاری معتمدان اوقاف در شهرستان‌های مازندران اجرا شد.

به گزارش ریحان نیوز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در رامسر با اشاره به تعیین امین برای موقوفات استان، گفت: حمایت از امنای موقوفات و تعیین امین راهبرد سازمان اوقاف است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به بکارگیری ۹۴ نفر در طرح امین، افزود: در این طرح افراد واجد شرایط فارغ از بروکراسی اداری به احیای موقوفات می‌پردازند.

وی با بیان اینکه بحث تعیین امین برای موقوفات با استفاده از ظرفیت قانونی که در ماده ۵ قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه پیش‌بینی شده است، گفت: این اقدام با هدف ارتقای بهره‌وری موقوفات و حفظ عین موقوفات با استفاده از ظرفیت‌های مردمی انجام شد.

حجت الاسلام حیدری افزود: امین موقوفات، نیروی کمکی سازمان اوقاف و یک کارشناس موضوعی برای موقوفات است که بررسی شناسایی و کارشناسی را بیرون از اداره انجام می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: احیا و درآمدزایی رقبات فاقد درآمد و کم درآمد موقوفات، حفظ، حراست و مراقبت از رقبات موقوفه از وظایف امنای موقوفات است.

وی با بیان اینکه اجرای نیت موقوفات، بر عهده ادارات اوقاف است، ادامه داد: تنظیم و تجدید قرارداد اجاره موقوفات، پیگیری امور ثبتی و اسناد مالکیت موقوفات و جلب سرمایه گذار برای رقبات موقوفات و رقبات مستعد سرمایه گذاری، تنظیم بودجه موقوفات، انجام عملیات مالی و اسناد هزینه از دیگر وظایف امین موقوفات است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.