تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر : 8924

کشف بیش از ۵ هزار کیلوگرم مواد مخدر در مازندران

کشف بیش از ۵ هزار کیلوگرم مواد مخدر در مازندران

بیش از ۵ هزار کیلو گرم انواع مواد مخدر و روان گردان از ابتدای امسال تا پایان آبان در مازندران کشف شد. به گزارش ریحان نیوز، احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از کشف ۵ هزار و ۴۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تا پایان آبان در استان خبر

بیش از ۵ هزار کیلو گرم انواع مواد مخدر و روان گردان از ابتدای امسال تا پایان آبان در مازندران کشف شد.

به گزارش ریحان نیوز، احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از کشف ۵ هزار و ۴۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تا پایان آبان در استان خبر داد و گفت: ۸ هزارو ۲۵۹ خرده‌فروش مواد مخدر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

وی گفت: مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و شهروندان در کاهش آسیب‌های حوزه مواد مخدر و روان‌گردان‌ها امری مهم است و انجام طرح‌های اطلاعاتی و امنیتی برای کشف و ضبط انواع مواد مخدر و انهدام باند‌های قاچاق طی سال‌های گذشته مطلوب و رضایت‌بخش بوده است.

مظفری گفت: طرح‌های پیشگیری به‌اندازه کشفیات مواد مخدر موفقیت آمیز نبوده اند ولی تا زمانی که مسئولان و خانواده‌ها در این بخش همکاری و مشارکت نکنند، نمی‌تواتیم به اهداف موردنظر برسیم.

وی اصلاح و تکمیل قوانین در بخش‌های پیشگیری و مقابله با مواد مخدر را مهم برشمرد و گفت: مدت‌زمان نگهداری معتادان متجاهر باید از ه ماه به یک سال تغییر کند و معتادان متجاهری که بیش از یک‌بار دستگیر شدند باید به اردوگاه کار اجباری فرستاده شوند.

مظفری گفت:خودرو‌های توقیف‌شده که گاهی حاوی ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر هستند به دلیل این‌که به نام شخص مجرم نیست، آزاد می‌شود و این‌یک نقص است.

وی با اعلام اینکه شعار ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ «یاریگران زندگی، مشارکت اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد» است از اجرای طرح «یاریگران زندگی» با هدف جلوگیری از روی آوردن افراد جدید به اعتیاد در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان خبر داد.

مظفری ادامه داد:آمار‌ها نشان می‌دهد بیشتر معتادان پس از ترک، سابقه بازگشت به اعتیاد دارند که مهم‌ترین علت آن نیز نگرش منفی جامعه نسبت به معتادان است.

وی با اعلام اینکه اشتغال معتادان پس از ترک اعتیاد یکی از راهکار‌های مناسب برای پاک ماندن آنان است، گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا معتادان بتوانند به زندگی عادی در جامعه بازگردند و جامعه آنان را دفع نکند.

مظفری از درمان بیش از ۵۹ هزار نفر با دارو‌های آگونیست در ۴۱۹ مرکز ترک اعتیاد استان خبر داد و گفت: حدود ۶۶ هزار نفر در استان با دارو‌های یارانه‌ای ازجمله متادون در حال ترک اعتیاد که یارانه ماهانه تهیه این دارو‌ها بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان در ماه است.

وی افزود: ۱۵۳ تشکل و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه مبارزه مواد مخدر در استان فعالیت دارند، اما متأسفانه با تحقق اهداف برنامه ششم توسعه مبنی بر کاهش ۲۵ درصدی مرگ‌ومیر ناشی از اعتیاد و توزیع مواد مخدر و افزایش ۲۵ درصدی طرح‌های پیشگیری فاصله‌داریم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران افزایش آمار مرگ‌ومیر و توزیع مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: ۳۶ نفر در سال ۹۶ در مازندران قربانی شدند، سال ۹۷ به ۴۴ نفر رسید، سال ۹۸ تقریباً دو برابر شد و مرگ ۸۲ نفر به ثبت رسید و سال ۹۹ هم ۸۹ نفربر اثر سوءمصرف جان باختند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.