تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
کد خبر : 8946

معصومه مریخ

واکسینه شوید

واکسینه شوید

طی دو سال اخیر شرایط سخت شیوع  ویروس کرونا به عنوان یک ابر بحران موجب تحولات بنیادین در برنامه های سیاسی, اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی شده است که تهدید سلامت و بهداشت مردم را در بر داشته است. ریحان نیوز- یادداشت/ در این برهه از زمان مرگ  هزاران هزار انسان های بی گناه و مبتلا

طی دو سال اخیر شرایط سخت شیوع  ویروس کرونا به عنوان یک ابر بحران موجب تحولات بنیادین در برنامه های سیاسی, اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی شده است که تهدید سلامت و بهداشت مردم را در بر داشته است.

ریحان نیوز- یادداشت/ در این برهه از زمان مرگ  هزاران هزار انسان های بی گناه و مبتلا شدن میلیون ها نفر به این ویروس کشنده, بروز بحران های اقتصادی و تاثیرات بیشمار آن و بسیاری از آسیب‌های روانشناختی در خانواده ها گردیده و بدون شک در این مسیر هموار تنها راه چاره و در امان ماندن از این ویروس مهلک همانا  واکسینه شدن می باشد.

واکسن ها برای نجات جان انسان ها تولید می شود و ویروس ضعیف شده یک عامل عفونی می باشند که باعث مقابله سیستم ایمنی بدن در برابر آنتی ویروس می شوند.

تمامی واکسن های تایید شده سازمان جهانی بهداشت در حفاظت از شما در برابر بیماری‌ها بسیار تاثیرگذار هستند اما نکته مهم اینجاست که بهترین واکسن برای شما واکسنی است که سریعتر به دست شما برسد.

مهمترین کار در مقابل شیوع  ویروس کرونا این است که واکسینه شویم و تمهیدات لازم را برای کاهش شیوع ویروس انجام دهیم چرا که این امر در کاهش احتمال پرش ژنتیکی ویروس نقش موثری ایفا می کند.

رعایت پروتکل های بهداشتی, فاصله گذاری اجتماعی, استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی و شستشوی مرتب دست ها از جمله موارد پیشگیرانه این نوع بیماری می باشد و همه ی انسانها باید در جهت افزایش امید و انگیزه و نشاط  در جهت رفع و یا کاهش اضطراب ناشی از ویروس کرونا تلاش نمایند.

در حال حاضر ویروس کرونا با خاستگاهی جدید از آفریقای جنوبی بنام امیکرون به میان آمده که به اندازه ی ویروس های قبلی نگران کننده و کشنده نیست ولی همه متخصصان بر قدرت سرایت بالای این نوع ویروس تاکید دارند.

هرچند بیماری زایی و کشندگی امیکرون  کمتر از ویروسهای انواع قبلی می باشد ولی همین قدرت سرایت بالا موجب  بروز هشدار متخصصین نسبت به بروز پیک بعدی کرونا گردیده است.

اما چیزی که در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است آموزش دادن  و گفتگو با کودکمان در رابطه با این ویروس می باشد. لذا در این برهه از زمان ضروری است در مورد این ویروس با فرزندمان صحبت کنیم و نکاتی را  آموزش دهیم چرا که کودکان دنیا را متفاوت از بزرگسالان درک می کنند و همین درک متفاوت می تواند آنها را آسیب پذیرتر نماید.

برای آموزش به کودکان لازم است با در نظر گرفتن سن کودکمان هر روز با زبان کودکانه و بدور از هرگونه اضطراب و نگرانی راجع به این موضوع و اثرات و مضرات آن صحبت نمائیم.

شرایط والدین در خانه نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که این اضطراب به همسر و فرزندان منتقل می شود. فرزندان علائم اضطرابی را مانند آهنربا جذب می نمایند و می تواند ضربات جبران ناپذیری به روح و روان کودک در آینده وارد آورد.

برای مثال خواندن و یا تعریف کردن داستان های کوتاه راجع به موضوع و یا دیدن ویدیو های مرتبط و مثال های کودکانه می تواند در درک بهتر کودکان از موضوع موثر باشد.

نکته حائز اهمیت این است که بسیاری از کودکان در مقابل تزریق واکسن دچار ترس و استرس می شوند و والدین می توانند جهت آماده سازی کودکان به تزریق واکسن دلیل تزریق واکسن و اینکه در برابر ویروس محافظت می شوند را به کودکشان توضیح دهند و با خرید اسباب بازی آنها را آرام نمایند.

نویسنده: معصومه مریخ

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.