تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 9071

پیش بینی برداشت ۱۸میلیون شاخه گل نرگس در مازندران

پیش بینی برداشت ۱۸میلیون شاخه گل نرگس در مازندران

پیش بینی می‌شود ۱۸میلیون شاخه گل نرگس امسال در ۹۰هکتار از باغ‌های مازندران برداشت شود. به گزارش ریحان نیوز، معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ۱۸میلیون شاخه گل نرگس امسال در ۹۰هکتار از باغ‌های مازندران برداشت شود، گفت: ۱۵۰بهره بردار در مازندران در زمینه کشت گل نرگس مشغول کار

پیش بینی می‌شود ۱۸میلیون شاخه گل نرگس امسال در ۹۰هکتار از باغ‌های مازندران برداشت شود.

به گزارش ریحان نیوز، معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ۱۸میلیون شاخه گل نرگس امسال در ۹۰هکتار از باغ‌های مازندران برداشت شود، گفت: ۱۵۰بهره بردار در مازندران در زمینه کشت گل نرگس مشغول کار هستند.

ملایی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی مازندران، گل نرگس یک گیاه کم آب بر بوده و با استفاده از نزولات جوی آب مورد نیاز آن تامین می‌شود.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه گل نرگس در زمین‌های کم بازده و شیب دار هم کشت می‌شود، ادامه داد: حدود ۱۵۰تا۲۰۰ هزار شاخه گل نرگس در یک هکتار برداشت می‌شود و حدود ۳۰۰تا۴۰۰ میلیون تومان درآمد عاید نرگس کاران می‌شود.

ملایی گفت: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی دغدغه‌ای بزرگ برای نرگس کاران است و باید برای آن برنامه ریزی دقیقی انجام شود.

۲۹میلیارد شاخه گل نرگس به ارزش ۱۳میلیارد دلار سالانه در جهان تولید و در صنعت روغن، دمنوش و ادکلن از آن استفاده می‌شود، اما ایران با وجود رتبه سوم تولید گل نرگس در دنیا سهمی در بازار‌های جهانی ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.