تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
کد خبر : 9309

معاون فنی و راههای روستایی استان : راه دسترسی بیش از ۹0 درصد از روستاهای مازندران آسفالته است

معاون فنی و راههای روستایی استان : راه دسترسی بیش از ۹0 درصد از روستاهای مازندران آسفالته است

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: راه دسترسی بیش از ۹0 درصد روستاهای بالای 20 خانوار این استان آسفالت است. به گزارش ریحان نیوز, محسن محمد نژاد تصریح کرد: متوسط آسفالت راه روستایی در کشور ۵۲ درصد است که این رقم در استان مازندران55درصد

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: راه دسترسی بیش از ۹0 درصد روستاهای بالای 20 خانوار این استان آسفالت است.

به گزارش ریحان نیوز, محسن محمد نژاد تصریح کرد: متوسط آسفالت راه روستایی در کشور ۵۲ درصد است که این رقم در استان مازندران55درصد می باشد که بالاتر از متوسط کشور است.

وی بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برشمرد وگفت : ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها می‌شود.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با بیان اینکه زیر ساخت‌ها و حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم توسعه هر جامعه است، اظهار داشت: از 10400 کیلومتر راههای موجود در مازندران 7 هزار و 844کیلو متر راه روستایی می باشد که از این مقدار 4000 کیلومتر آن درمناطق کوهستانی است که سرمایه عظیم و ارزشمندی بوده و حفاظت و نگهداری آنها بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل کالا و مسافر در استان از طریق راههای مواصلاتی میباشد،افزود: از آنجاییکه که مازندران یکی از قطب‌‌های کشاورزی است، نیاز استان به راه و جاده مناسب محسوس بوده و برای همین در سال‌‌های اخیر برای توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان گام‌‌های خوبی برداشته شده است.

محمدنژاد تصریح کرد : از این رو این اداره کل اقدامات بسیار گسترده ای را در زمینه بهسازی و ایمن سازی راه های روستایی بعنوان یکی از مراکز تولید محصولات کشاورزی و دامی در استان درحال انجام دارد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه راههای روستایی در دست اجراست ، اظهار داشت : به دلیل تراکم و تعدد روستاها در مازندران ، در زمینه ایجاد راههای روستایی ایمن و مناسب اقدامات قابل توجهی در دست اجراست و درصدد هستیم با تامین اعتبارات کافی در زمینه آسفالت محورهای روستایی گام موثری برای مردم شریف روستاها که قدر مسلم لیاقت و شایستگی آنها بیش از اینهاست ، برداریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.