تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر : 9335

شناسایی ۴۰ مبتلا به امیکرون در مازندران

شناسایی ۴۰ مبتلا به امیکرون در مازندران

سویه جدید کرونا در ۸ شهرستان مازندران با ۴۰ مبتلا به امیکرون گزارش شد. به گزارش ریحان نیوز، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در شهرستانهای ساری، بابلسر، آمل، تنکابن، چالوس، رامسر، سوادکوه و بابل تا به امروز ۴۰ مبتلا به سوش امیکرون مشاهده شده است. دکتر اویس با بیان اینکه آمار مبتلایان به

سویه جدید کرونا در ۸ شهرستان مازندران با ۴۰ مبتلا به امیکرون گزارش شد.

به گزارش ریحان نیوز، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در شهرستانهای ساری، بابلسر، آمل، تنکابن، چالوس، رامسر، سوادکوه و بابل تا به امروز ۴۰ مبتلا به سوش امیکرون مشاهده شده است.

دکتر اویس با بیان اینکه آمار مبتلایان به این سوش در روزهای آینده افزایش پیدا خواهد کرد، از شهروندان خواست حتما دز سوم واکسن را تزریق کنند و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی جدی باشند.

وی به سرعت بالای انتشار بیماری امیکرون نسبت به گونه دلتا اشاره کرد و گفت: علائم عمومی این بیماری با علائم سرماخوردگی تفاوت چندانی ندارد و به محض درگیری یکی از اعضای خانواده سایر نفرات خانواده نیز سریعا به سویه جدید کرونا (امیکرون) مبتلا می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هم استانی ها نباید وضعیت را عادی تلقی کنند، تاکید کرد: برای مهار این بیماری ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی دستها بیشترین تاثیرگذاری را دارند.

اویس تصریح کرد: چیزی که این روزها متاسفانه شاهد آن هستیم کاهش مراجعه برای دز سوم می باشد که نشان می دهد برخی از افراد شاید اطمینان کاذبی برایشان ایجاد شده چون موارد ابتلا در استان کم شده دیگر نیازی به واکسیناسیون نیست.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.