تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۹:۵۲
کد خبر : 9358

در بازدید از پایانه صادراتی روماک گستر جویبار: برچیده شدن صادرات کالا خارج از سیستم استاندارد

در بازدید از پایانه صادراتی روماک گستر جویبار: برچیده شدن صادرات کالا خارج از سیستم استاندارد

استاندار مازندران بر برچیده شدن صادرات محصولات کشاورزی خارج از سیستم استاندارد و صادرات محور شدن کالا‌ها تاکید کرد. به گزارش ریحان نیوز ، استاندار مازندران در بازدید میدانی از پایانه صادراتی روماک گستر پارس شهرستان جویبار گفت: در مرکز پایانه صادراتی جویبار سالانه ۳۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی بسته بندی و صادر می‌شود و

استاندار مازندران بر برچیده شدن صادرات محصولات کشاورزی خارج از سیستم استاندارد و صادرات محور شدن کالا‌ها تاکید کرد.

به گزارش ریحان نیوز ، استاندار مازندران در بازدید میدانی از پایانه صادراتی روماک گستر پارس شهرستان جویبار گفت: در مرکز پایانه صادراتی جویبار سالانه ۳۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی بسته بندی و صادر می‌شود و باید با حمایت از این مراکز نسبت به افزایش صادرات کالا از استان دغدغه و برنامه داشت.

سید محمود حسینی پور  ادامه داد: تمام کالا‌های تولیدی در حوزه کشاورزی و بخش صنعت استان با استانداردسازی محصول باید صادرات محور شوند و باید در بحث تولید، بسته بندی و ارسال کالا برای توسعه صادراتی دقت کنیم.

وی گفت: در مرکز لجستیک و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی کشور در جویبار، مراکز نگهداری و ذخیره سازی کالا به میزان ۹۰ هزار تن وجود دارد که باید از این ظرفیت، برای بسته بندی دقیق کالا‌ها و صادرات محصولات استفاده کرد.

استاندار مازندران ادامه داد: صادرات خارج از سیستم استاندارد برخی از فعالان اقتصادی منجر به ایجاد مشکل در بحث صادرات محصولات کشاورزی می‌شود که این رویه نادرست باید برچیده شود.

حسینی پور افزود: کیفی سازی محصولات تولیدی یک رویکرد اساسی برای توسعه اشتغال و رونق کسب و کار در استان است.

وی گفت: در برخی موارد متاسفانه می‌بینیم که در مرز کشور، گواهی مبدا صادرات کالا بدون آن که مسائل بهداشتی و استانداردسازی آن توجه شود، صادر می‌شود که باید این رویه‌های غیرکارشناسی برچیده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.