تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر : 9505

دکتر محمد گران :

سکینه مریخ

دوز سوم واکسن ، یادآور سطح ایمنی کشور را بالا می‌برد .

دوز سوم واکسن ، یادآور سطح ایمنی کشور را بالا می‌برد .
دکتر محمد گران بیان داشت : دوز سوم واکسن ، یادآور سطح ایمنی کشور را بالا می‌برد و چنانچه دوز سوم واکسن تزریق شود شانسمان برای جلوگیری از ایجاد سویه یا جهش جدید کمتر است.

دکتر محمد گران رئیس بهداشت شهرستان قائمشهر اظهار کرد: پس از پشت سر گذاشتن پنج پیک کرونا الان دو ماه است که در وضعیت آبی به‌سر می‌بریم.

وی هدف از برگزاری این جلسه را حفظ وضعیت آبی مطرح و عنوان کرد: در این مسیر اصحاب رسانه می توانند کمک کنند، با فرض اینکه ۱۰۰ درصد مردم واکسن کرونا را دریافت کنند باز هم باید شاهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشیم.

دکتر گران با اشاره به جزییاتی از میزان واکسیناسیون در قائمشهر، اعلام کرد: تاکنون حدود ۴۸۵ هزار دوز واکسن تزریق کردیم، از این میزان حدود ۲۳۰ هزار دوز در نوبت اول، ۲۱۰ هزار دوز در نوبت دوم و ۴۵ هزار دوز در نوبت سوم تزریق شده است.

رئیس مرکز بهداشت قائمشهر با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال در این شهر واکسن دوز اول را دریافت کردند، تصریح کرد: ۸۳ درصد از مردم واکسن نوبت دوم را تزریق و ۲۲ درصد هم واکسن نوبت دوم را تزریق کردند.

این مسئول گفت: اگر این آمار به ۱۰۰ درصد برسد می‌توانیم بگوییم وارد پیک ششم کرونا نمیشویم . جدای از آن ۱۰ درصد از جامعه که از نوبت اول تزریق نکردند ، توقعمان این است که درصد تزریق دوز دوم و سوم به میزان ۹۰ درصد برسد.

وی با درخواست از مردم به تزریق دوز سوم تاکید کرد: خواهشمان این است که از تزریق نوبت سوم غافل نشوند، حدود ۴۵ هزار نفر نیامدند نوبت سوم واکسن را دریافت کنند و این خبر خوب نیست ..

نوبت سوم سه ماه بعد از تزریق نوبت دوم است.

وی خاطرنشان کرد: ما ۱۷ مرکز روستایی و ۱۳ مرکز شهری، مرکز تجمعی در حسینیه ثارالله، درمانگاه فرهنگیان و جانبازان و غیره در کل تعداد زیادی از مراکز تزریق واکسیناسیون در قائمشهر داریم.

رئیس بهداشت قائمشهر با بیان اینکه مردم دچار یک سری افکار کاذب شده اند و میگویند نیازی به تزریق دوز سوم نیست، تاکید کرد: اینطور نیست مردم همان فاصله ها را باید رعایت کنند . وضعیت ما آنقدر ثابت شده که از فوتی های روزانه به فوتی سه هفته یک بار آن هم یک نفر رسیده است .

این مسئول با بیان اینک هنوز مورد مبتلا به امیکرون مثبت در قائمشهر اعلام نشده، اظهار کرد: حیف است که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسیده و نباید غفلت کنیم و اولین واکسن بهترین واکسن است.

وی با بیان اینکه تفاوتی ندارد کدام واکسن را دریافت کنیم، عنوان کرد: همه واکسن‌های موجود در بازار دارای ایمنی هستند، بیشترین واکسنی که در کشور تزریق شده سینوفارم است، الان هم اوضاع کرونایی کشور آبی است هدف کاهش فوتی‌ها است.

دکتر محمد گران بیان داشت : دوز سوم ، یادآور سطح ایمنی کشور را بالا می‌برد و چنانچه دوز سوم واکسن تزریق شود شانسمان برای جلوگیری از ایجاد سویه یا جهش جدید کمتر است.

رئیس مرکز بهداشت قائمشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر گزارش و مورد خاصی از آنفولانزا هم نداریم علتش به زدن ماسک که بیش از ۹۰ درصد در جلوگیری از ابتلا به ویروس‌ها موثر است برمی‌گردد، برای آنفولانزا تاکنون ۴ هزار جهش تشخیص داده شده است، وظیفه ما ایمن‌سازی در مقابل هر ویروس جدید است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.