تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
کد خبر : 9646

تشدید نظارت استاندارد برمراکز عرضه کالا در مازندران

تشدید نظارت استاندارد برمراکز عرضه کالا در مازندران
نظارت استاندارد برمراکز عرضه کالا در ماه‌های پایانی سال و منتهی به نوروز بدلیل حجم تقاضا تشدید می‌شود.

 

به گزارش ریحان نیوز، مدیر کل استاندارد مازندران گفت: بازرسان استاندارد از ابتدای امسال تاکنون باحضور درمراکز عرضه کالا در بازار مصرف استان، ۱۱ هزار و ۳۸۸ واحد صنفی را مورد بازرسی قرار دادند .

فیاض افزود: بازرسان به منظور بررسی کیفیت محصولات با نشان استاندارد اجباری عرضه شده در بازار، نسبت به خرید ۲۴۰ مورد نمونه کالا‌های مختلف اقدام کردند.

وی ادامه داد :با بررسی‌ها و آزمون‌های انجام گرفته بر روی ۲۴۰ نمونه خریداری شده، ۷۱ درصد نمونه‌ها مطابق با استاندارد و ۲۹ درصد نیز مغایر با استاندارد‌های ملی مربوطه گزارش شده است.

فیاض گفت:بر اساس ضوابط استاندارد در خصوص کالا‌های نامنطبق اقدامات اجرایی متناسب با نوع نقص (بحرانی/کاربردی/عمده/جزئی) شامل تذکر، اخطار، و یا جمع آوری محصول از سطح مراکز عرضه انجام گرفته است.

وی افزود: نظارت استاندارد برمراکز عرضه کالا در طول سال تداوم داشته، ولی در ماه‌های پایانی سال ومنتهی به نوروز بدلیل حجم تقاضا وجلوگیری از عرضه کالا‌های با کیفیت پایینتر از استاندارد و درراستای حمایت از مصرف کنندگان تشدید می‌شود.

مدیرکل استاندارد مازندران گفت: همه مصرف کنندگان در هنگام خرید کالا‌های دارای نشان استاندارد، با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده در ذیل علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌ توانند از اصالت و اعتبار پروانه نشان استاندارد در کوتاهترین زمان ممکن مطلع شده و در صورت هر گونه شکایت از کیفیت محصول دارای نشان استاندارد با مراجعه حضوری به واحدحقوقی و رسیدگی به شکایات اداره کل و یا با تماس با تلفن ۱۵۱۷ اداره کل اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.