تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر : 9696

استقرار دومین بالگرد امداد و نجات مازندران در ساری

استقرار دومین بالگرد امداد و نجات مازندران در ساری
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از استقرار دومین بالگرد امداد و نجات استان مازندران در ساری خبر داد.

به گزارش ریحان نیوز، مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه با پیگیری های مکرر استاندار مازندران از مرکز، این بالگرد به استان اختصاص داده شد، گفت: با توجه به ویژگی خاص استان و وجود مناطق کوهستانی، برای فوریت و تسریع در امداد رسانی نیاز به استقرار یک بالگرد اختصاصی برای استان بود. ‎

 

فخاری با عنوان اینکه امروز به روستا‌هایی که مشکل داشتند خدمات امدادی و ارزاق رساندیم، افزود: هم اکنون هم با اتفاق استاندار مازندران با همین بالگرد از مناطق آسیب دیده و برفگیر به ویژه در مناطق کوهستانی و صعب العبور ساری در حال بازدید هستیم.

وی با بیان اینکه در بحران کم سابقه اخیر به دلیل بارش سنگین برف، راه‌های دسترسی ۵۶۸ روستا مسدود شده بود، گفت: درخواست‌های مکرری داشتیم برای امداد رسانی به مناطق صعب العبور و کوهستانی که بدلیل عدم استقرار بالگرد در استان موفق به انجام ماموریت نشدیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران ادامه داد: این بالگرد اختصاصا برای مازندران تخصیص داده شده و به دلیل فرماندهی واحد امداد و نجات در کشور در صورت درخواست کمک از مرکز؛ درصورتی که استان‌های همجوار نیاز به کمک داشته باشند، این کار را انجام می‌دهیم و بعد از انجام ماموریت، بالگرد به استان بازمی گردد.

 

این بالگرد ۳ کارآیی جابجایی، امداد و نجات و اطفای حریق را دارد. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد آن اتصال بسکت ۴ هزار لیتری آب به منظور اطفای حریق است.

 

هفته گذشته یک بالگرد جدید، جایگزین بالگرد ساقط شده در پایگاه اورژانس آمل شد و سومین بالگرد امداد و نجات در هفته آینده در غرب استان – عباس آباد مستقر می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.