تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
کد خبر : 9783

اهدای ۱۷۴ واحد مسکونی به مددجویان مازندرانی

اهدای ۱۷۴ واحد مسکونی به مددجویان مازندرانی
۱۷۴ خانواده تحت پوشش بهزیستی در مازندران دهه فجر امسال خانه دار می‌شوند.

 

به گزارش ریحان نیوز، مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ۱۷۴ خانواده تحت پوشش بهزیستی در مازندران در ایام مبارک دهه فجر صاحب خانه می‌شوند.

فرزاد گوهردهی افزود: برای ساخت و تجهیز این واحد‌های مسکونی برای جامعه هدف ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ماهانه ۳۲۵ میلیارد ریال مستمری به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت می‌شود و ۳۵ نفر از افراد دارای بیماری متابولیک در استان تحت پوشش هستند و خدمات مرتبط را دریافت می‌کنند.

گوهردهی افزود: اقدامات لازم جهت توانمندسازی و ارائه خدمات و تامین لوازم توانبخشی از اهداف مهم سازمانی محسوب می‌شود و در سال جاری چهار هزار و ۱۰۰ نفر از جامعه هدف از کمک هزینه توانبخشی بهره‌مند شدند.

بگفته وی، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب به هزار و ۸۰۰ نفر از جامعه، مناسب سازی محیط زندگی و توانمندسازی معلولان از دیگر خدمات و اقدامات است، همچنین ۵۳۰ نفر از افراد تحت پوشش و توانخواه دانشجویان هستند که از خدمات بهزیستی بهره مند می‌شوند.

گوهردهی با بیان اینکه مازندران جزو پنج استان اول متقاضی فرزند خواندگی در کشور است گفت: هزار و ۲۰۰ خانواده متقاضی فرزندخواندگی در نوبت هستند و در مراکز تحت پوشش ۲۰۳ کودک در آن نگهداری می‌شود و اولویت برای واگذاری خانواده‌های فاقد فرزند هستند و زنان مجرد و خانواده‌های تک فرزند در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

وی گفت:همه افراد متقاضی فرزندخواندگی باید در سامانه فرزندخواندگی به صورت الکترونیکی ثبت نام کنند و پس از بررسی مستندات و تائید در کمیته شهرستانی و کمیسیون استانی به خانواده‌ها واگذار می‌شوند و در ایده آل‌ترین شرایط فقط ۱۰۰ فرزند را می‌توانیم واگذار کنیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران مبلغ یارانه پرداختی به مراکز نگهداری فرزندان تحت پوشش را بیش از دو میلیارد و ۳۰ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: همچنین ۳۳۹ فرزند در منازل نگهداری می‌شوند و چهارمیلیارد و ۶۸ میلیون ریال یارانه امداد در خانواده پرداخت می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.