تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 9947

تولید ۱۳۰ تن عسل در شهرستان بهشهر

تولید ۱۳۰ تن عسل در شهرستان بهشهر
۱۳۰ تن عسل امسال در شهرستان بهشهر تولید و روانه بازار شد.

به گزارش ریحان نیوز ، مدیر جهاد کشاورزی بهشهر با بیان اینکه این شهرستان دارای ۴۰۰ زنبوردار و ۲۰ هزار کلنی زنبور عسل است، افزود: امسال ۱۳۰ تن عسل و ۲۱ کیلوگرم ژل رویال در زنبورستان‌های این شهرستان تولید شد.

غلامرضا قنبری گفت : به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، یک دوره آموزشی مهارتی پرورش زنبور عسل با موضوع تغذیه با حضور رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و جمعی از کارشناسان و زنبورداران شهرستان بهشهر در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه این دوره با همکاری تعاونی زنبورداران بهشهر برگزار شد گفت : در این دوره آموزشی اسداله تیموری رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری به مواردی درباره تغذیه کلنی ها ، تحریک زنبور‌های عسل برای تولید مثل و پرورش نوزادان، زمان مصرف دارو، مواقع ایجاد کندوی جدید یا بچه کندو یا زنبور پاکتی، زمان پرورش و تعویض ملکه اشاره کرد.

تیموری در مورد مصرف آب در زنبور‌ها تصریح کرد : مصرف آب عمدتاَ برای رقیق کردن عسل به عنوان غذای لاروها ، خنک کردن و مرطوب کردن کندو و تا حدودی برای مصرف خود زنبور‌ها در رسیدن به تعادل فیزیولوژیک بدن آنهاست و بهترین روش تامین آب، مستقر کردن کندو‌ها در فاصله نزدیک به آب‌های جاری تمیز و بدون آلودگی‌های شیمیایی مثل دریاچه، نهر، جوی و چشمه است.

وی در پایان در خصوص تقویت کلنی‌های ضعیف در بهار و راه‌های تقویت کلنی ضعیف ، تعویض ملکه ، تقویت با قاب تخم و دادن یک قاب زنبور مواردی را ارائه داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.