تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
کد خبر : 10037

یوسف یوسفی

افتتاح خانه کشتی در زادگاه حسن یزدانی

افتتاح خانه کشتی در زادگاه حسن یزدانی
سالن کشتی حضرت علی(ع) در زادگاه حسن یزدانی منطقه لپو صحرا جویبار افتتاح شد.

 

به گزارش ریحان نیوز؛ برای ساخت و تکمیل مرحله نخست این مجموعه ورزشی حدود ۲.۵میلیارد تومان از محل آورده حسن یزدانی و تسهیلات بانکی هزینه شده است.

مجموعه ورزشی حسن یزدانی حدود ۱۰هکتار مساحت دارد و سالن کشتی این مجموعه به مساحت ۷۳۰مترمربع امروز افتتاح شد و قرار است در مراحل بعدی سالن تیراندازی، اسب سواری، استخر ورزشی با اعتبار ۲۵میلیارد تومان در دو سال بهره برداری شود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت:رایزنی‌های لازم برای تامین اعتبار با هدف تکمیل مراحل بعدی این طرح مهم ورزشی از محل اعتبارات ملی و استانی انجام خواهد شد.

حسن رنگرز افزود: با تکمیل مراحل بعدی این مجموعه ورزشی حضور نوجوانان و جوانان منطقه باهدف مدال آوری در رویداد‌های مهم جهانی و المپیک افزایش خواهد یافت.

پهلوان حسن یزدانی در این مراسم گفت: بعنوان عضو کوچکی از خانواده کشتی، دغدغه داشتم که این سالن ورزشی را برای جوانان استان راه اندازی کنم.

وی افزود: این زیرساخت فقط برای رشته کشتی نیست و اگر بتوانم رشته‌های دیگر ورزشی را هم راه اندازی خواهم کرد.

دارنده نشان طلای المپیک در ادامه تاکید کرد؛ هدفم از اینکار حمایت و تشویق استعداد‌های ورزشی منطقه بود نه صرفا در حوزه ورزش، بلکه با اهداف فرهنگی و اجتماعی اقدام به احداث این سالن ورزشی کردم و دوست ندارم جوانان به راه‌های دیگر کشیده شوند و در کنار درس، ورزش را هم دنبال کنند.

حسن یزدانی، کشتی‌گیر جویباری دارنده یک طلا و یک نقره المپیک، سه عنوان قهرمانی جهان، یک نائب قهرمانی و یک مقام سومی جهان و سه قهرمانی آسیا است.

روستای لپو صحرا زادگاه و محل زندگی حسن یزدانی، از توابع بخش گیل‌خوران شهرستان جویبار است که بر اساس نتایج آخرین سرشماری نفوس و مسکن۲۰۴نفر جمعیت دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.