تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر : 10189

تزریق واکسن کرونا به ۲۱ درصد کودکان ۵ تا ۱۲ سال مازندرانی

تزریق واکسن کرونا به ۲۱ درصد کودکان ۵ تا ۱۲ سال مازندرانی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تاکنون ۲۱ درصد کودکان ۵ تا ۱۲ سال در مازندران واکسینه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تاکنون ۲۱ درصد کودکان ۵ تا ۱۲ سال در مازندران واکسینه شدند.

 

به گزارش ریحان نیوز؛ سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تاکنون ۲۱ درصد کودکان ۵ تا ۱۲ سال در مازندران واکسینه شدند، گفت: در برخی از کشور‌ها هم واکسیناسیون در این سنین در حال انجام است و ایمنی آن به تایید کمیته علمی کووید رسیده است.

علیپور افزود: تزریق واکسن در کودکان ۵ تا ۱۲ سال در مازندران تاکنون عارضه خاصی نداشت و کودکانی که به علت درگیری کرونا بستری شدند، واکسینه نشده بودند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: از ابتدای ورود کرونا به مازندران تاکنون تست ۵۳ هزار و ۹۶۲ نفر مثبت اعلام شد و برای پیشگیری از این ویروس، در مجموع ۵ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۲۹۷ دوز واکسن تزریق شده است.

وی گفت: در مازندران بیش از ۵۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال افراد زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران واکسن دوز سوم را دریافت کردند.

علیپور از تمیهدات ویژه برای ورود مسافران نوروزی به مازندران خبر داد و افزود: افرادی که وارد مازندران می‌شوند باید دوز سوم واکسن را تزریق کرده باشند و طبق هماهنگی‌ها این موضوع در ورودی‌ها رصد شود تا هم مسافران دچار مشکل نشوند و هم به صورت تصادفی بررسی‌ها انجام شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مراکز تشخیصی، درمانی و واکسیناسیون در ایام نوروز فعال بوده و از ورود افرادی که از زمان دوز سوم آن‌ها گذشته باشد و واکسن تزریق نکرده باشند، جلوگیری می‌شود.

بگفته علیپور، ۵ هزار و ۳۱۷ مادر باردار مبتلا به کرونا از اسفند ۹۸ تاکنون در مازندران شناسایی شدند که ۱۷ نفر آن‌ها به علت این ویروس جان خود را از دست دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.