تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
کد خبر : 10674

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی مازندران

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی مازندران
سرپرست جهاد کشاورزی مازندران: ۲۰۰ میلیارد تومان امسال برای توسعه مکانیزاسیون استان اختصاص یافته است که نیاز است این عدد افزایش پیدا کند.

 

به گزارش ریحان نیوز؛سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نگرش به کشاورزی استان باید تغییر کند و متناسب با شرایط روز دنیا و نیاز‌های روز برنامه ریزی داشته باشیم تا به اهداف بلندمدت دست پیدا کنیم.

حسن عنایتی ادامه داد: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون استان اختصاص یافته است که نیاز است این عدد افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه مراکز جهاد کشاورزی باید مراکز افزایش بهره وری باشند و مسؤول مرکز باید نخبگان را به مرکز دعوت کند و از ظرفیت بخش خصوصی برای روان سازی فعالیت‌ها استفاده شود، گفت: باید کار‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم و پس از واگذاری به دنبال نظارت و سیاست‌گذاری باشیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سرعت نفوذ دانش و فناوری در بدنه کشاورزی استان پرشتاب نیست و ترویج باید حرکت پرشتابی داشته باشد و حلقه اتصال کارشناسان با کشاورزان باشد.

عنایتی با بیان اینکه در حوزه حفاظت از زمین با کسی تعارف نکنید و به شدت از کاربری زمین‌های کشاورزی حفاظت کنید، ادامه داد: نیازسنجی، ظرفیت شناسی و جهت دهی در سیاست گذاری‌ها باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه زمین‌های کشاورزی باید سنددار شوند تا هویت پیدا کنند و از شدت تغییر کاربری‌ها کاسته شود، گفت: به عنوان پایلوت ۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی نکا برای انجام طرح کاداستر و سنددار کردن اراضی انتخاب شد و ۱۶ شهرستان برای کاداستر در ۳۲۰ هزار هکتار برنامه ریزی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.