تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر : 15832

ماهی در قفس تجارتی پرسود و کم‌هزینه در مازندران

ماهی در قفس تجارتی پرسود و کم‌هزینه در مازندران
مدیرکل شیلات مازندران پرورش ماهی در قفس یکی از روش‌های پرسود و صنعتی کم‌هزینه در پرورش آبزیان در آب‌های استان به شمار می‌رود.

 

به گزارش ریحان نیوز،مدیرکل شیلات مازندران گفت:پرورش ماهیان دریایی در قفس علاوه بر کمک به حفظ ذخایر آبزیان، به عنوان یکی از فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات استان محسوب می‌شود.

کریم زاده یکی از برنامه‌های اولویت‌دار در راستای حفظ ذخایر طبیعی آبزیان دریایی به مشارکت تعاونی‌های صیادی در اجرای آن اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر با افزایش صید بی‌رویه و کاهش ذخایر برخی آبزیان، لزوم توسعه طرح‌های مرتبط با پرورش ماهی در قفس در استان دو چندان شده است.

او با بیان اینکه این طرح علاوه بر اشتغال جامعه صیادی در آبزی‌پروری موجب کاهش برداشت از ذخایر طبیعی آبزیان می‌شود و نقش موثری در حفظ این ذخایر خواهد داشت تاکید کرد : مشارکت تشکل‌های صیادی در طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی عملیاتی شود.

کریم زاده افزود: شیلات استان در موضوع اشتغال برای  هزار و  ۲۴۴ نفر تعهد داشته که تاکنون ۱۱۲ درصد از برنامه محقق شده و وضعیت در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

مدیرکل شیلات مازندران به موضوع شیلات کارت نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه تاکنون هزار و ۵۱۶ نفر از بهره برداران با تلاش و همت مجموعه شیلات در سامانه ثبت نام کرده اند که میزان جذب این تسهیلات از بیش از ۵۸ میلیارد تومان فراتر رفته است.

او پرورش ماهی در قفس‌های دریایی را یکی از طرح های مصوب اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید ریاست سازمان شیلات ایران و استاندار استان برشمرد و با توجه به ماهی دار شدن تعدادی از قفس‌های دریایی در هفته‌های اخیر، شیلات شهرستان را مکلف کرد تا در اسرع وقت با پیگیری‌های مستمر سایر قفس‌ها را ماهی دار و در مدار تولید قرار دهند.

بیش از سه هزار و ۷۰۰ واحد آبزی پروری با اشتغالزایی بیش از هفت هزار و ۶۰۰ نفر بصورت مستقیم در مازندران فعالیت شیلاتی دارند که با تولید سالیانه بیش از ۸۵ هزار تن انواع آبزیان رتبه برتر و اول را در فعالیت‌های شیلاتی کشور دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.