تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر : 21234

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران؛

سکینه مریخ

ما می‌توانیم فقط بر روی کاغذ نیست

ما می‌توانیم فقط بر روی کاغذ نیست
کارخانه چوب و کاغذ استان مازندران امکان تولید ۸۵ هزار تن کاغذ، یعنی حدود یک سوم کاغذ مورد نیاز کشور را دارد و با تولید کاغذ کتب درسی توانست از خروج ۱۰۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کند و ما می‌توانیم فقط بر روی کاغذ نیست .

به گزارش ریحان نیوز ، مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران صبح امروز در جشن خودکفایی کاغذ کتب درسی با بیان اینکه رویداد مهم فرهنگی را در استان شاهد هستیم، گفت: امسال دانش آموزان ایران، روی کاغذ ایرانی مشق می‌نویسند.

امید نیک نژاد با بیان اینکه این راه سخت از دو سال قبل شکل گرفت، افزود: میزان تولید کاغذ در سال قبل به ۴۵ هزار تن رسید و امسال به ۵۵ هزار تن خواهد رسید.

او با بیان اینکه بزرگترین کارخانه تولید کاغذ کشور مستقر در ساری تامین کننده بیش از یک سوم نیاز کشور به کاغذ است، گفت: با تولید کاغذ کتب درسی توانستیم از خروج ۱۰۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کنیم و بتوانیم کالایی تولید کنیم که به درد مردم بخورد .

وی همچنین خاطرنشان کرد : ما در صنعت چاپ به ۱۳ ماده اولیه و مواد شیمیایی نیاز داریم و ظرفیت ۳۰ هزار تن تولید را در این کارخانه داریم که بلا استفاده مانده است .

نیک نژاد با اشاره به اینکه در این کارخانه امکان تولید ۸۵ هزار تن کاغذ، یعنی حدود یک سوم کاغذ مورد نیاز کشور را داریم، اما تولید نیمی از نیاز کشور هم در این کارخانه مقدور است، افزود: به عنوان سرباز خط اول جبهه اقتصادی کشور قول می‌دهیم با تمام توان، سعی کنیم تا نیاز کشور به کاغذ را در این واحد صنعتی برآورده کنیم.

با وجود مشکلات متعدد ، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تضمین داده‌ایم، اما بانک‌ها نمی‌دانند که ما برای گردش چرخ کارخانه لازم است مواد اولیه تهیه کنیم و حقوق کارگر را بپردازیم .

#خودکفایی_کاغذ #پیشرفت_مازندران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.