تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
کد خبر : 21318

سکینه مریخ

اجرای طرح بهسازی بیش از ۵ هکتار آب‌بندان روستای ارطه

اجرای طرح بهسازی بیش از ۵ هکتار آب‌بندان روستای ارطه
مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به اجرای طرح مرمت و بهسازی بیش از ۵ هکتار آببندان روستای ارطه گفت: این طرح در دشت زیر پوشش مرکز جهاد کشاورزی منطقه کوهساران این شهرستان با اعتبار ۹ میلیارد ریال اجرایی شد.

به گزارش ریحان نیوز، علی درویش نیا با بیان اینکه این شهرستان دارای ۷۴ قطعه آببندان به مساحت ۳۱۰ هکتار با ظرفیت ذخیره سازی و نگهداری ۵ میلیون مترمکعب آب است، افزود: ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار اراضی زراعی این شهرستان در مسیر مجاورت این آببندان‌ها قرار دارد که نیاز آبی ۵ هزار بهره بردار زراعی را تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح، ۴۱ هکتار اراضی زراعی روستای ارطه این شهرستان زیر پوشش قرار گرفت و ۹۵ بهره بردار از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

درویش نیا با اشاره به اینکه هدف از احداث آببندان، جمع آوری نزولات جوی و ذخیره قسمتی از جریان سیلاب است که به ازای هر هکتار آببندان ۵ تا ۶ هکتار زمین شالیزاری آبیاری می‌شود، گفت: آببندان به عنوان یکی از منابع مهم تامین آب آبیاری اراضی کشاورزی بخصوص شالیزاری، تغذیه آب‌های زیرزمینی، تقویت مشارکت مردمی در نگهداری و بهره وری مناسب سیلاب، کمک به توسعه روستایی و حصول اطمینان برای کشاورزان از آب مطمئن، پرورش ماهی و کسب درآمد بیشتر احداث و بهره برداری می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.