تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
کد خبر : 21753

سکینه مریخ

گلایه مدیرعامل انجمن تالاسمی قائمشهر در پی مرگ یکی از بیماران

گلایه مدیرعامل انجمن تالاسمی قائمشهر در پی مرگ یکی از بیماران
مدیرعامل انجمن تالاسمی قائمشهر در پی درگذشت یکی از اعضای زیر پوشش این انجمن اعلام کرد: بنا به دلایل مستند، از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، رئیس بیمارستان رازی و سرپرستار بخش تالاسمی بیمارستان شکایت می کنیم.

به گزارش ریحان نیوز و به نقل از روابط عمومی انجمن تالاسمی قائمشهر، محمد علیزاده عنوان کرد: پس از جابجایی بخش تالاسمی این شهرستان به ساختمان تازه تاسیس بیمارستان جایگزین رازی به بهانه کمبود پرستار با تعطیلی شیفت عصر خونگیری مواجه شدیم و همین مسئله مشکلات زیادی را برای بیماران تالاسمی پدید آورد.

مدیرعامل انجمن تالاسمی قائمشهر گفت: بارها مخالفت خود را شفاهی به ریاست، مدیریت بیمارستان و سرپرستار بخش اعلام و نهایت با جمع آوری امضا و مکاتبه با دانشگاه خواستار رفع مشکل شدیم ولی به نتیجه نرسیدیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماران تالاسمی بزرگسال به دلیل سالها مواجه با مشکلات داروی و عوارض ناشی از کمبود دارو به عارضه قلبی مواجه اند، گفت: این افراد در روز خونگیری باید دو واحد را به آهستگی و در مدت زمان حدود ۶ساعت تزریق نمایند که به دلیل تعطیلی شیفت عصر به اجبار یا تک واحد تزریق می کردند یا سرعت خونگیری را افزایش می دانند و این باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیری در بیماران تالاسمی می شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران ادامه داد: سلامت بیمار در تمام بیمارستان ها اولویت اول پزشک و پرستاران باید باشد و علی رغم همه ی هشدارها ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیر درمان دانشگاه، ریاست بیمارستان رازی و سرپرستار بخش تالاسمی به این مورد بی توجه بودند و به عنوان نماینده بیماران تالاسمی خواستار ورود دستگاه قضا به پرونده هستم.

وی در خصوص فوت بیمار تالاسمی مهدی رحمانی کفشگری گفت: مرحوم رحمانی حدود یک ماه قبل علی رغم تمام گرفتاری های کاری با حال نامساعد و هموگلوبین پایین ساعت ۱۲ظهر وارد بخش تالاسمی بیمارستان رازی و خواستار تزریق خون شد، ولی سرپرستار بخش به بهانه تعطیل شدن بخش در ساعت ۱۴:۱۵ به گواه شاهدان عینی از انجام مراحل درمانی بیمار ممانعت بعمل آورد و مرحوم بدون تزریق خون بخش را ترک و مراتب را به بنده و آقای دکتر صادقی، رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی قائمشهر گزارش و وضعیت بد جسمانی و قلبی خود را توضیح داد.

علیزاده ادامه داد، با افزایش اعتراضات و جمع آوری امضای معترضین مراتب را طی نامه ای به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام و خواستار برگرداندن شیفت عصر به چرخه درمان و خونگیری عزیزان تالاسمی شدیم که تا کنون بی حاصل بود.

مدیرعامل انجمن تالاسمی قائمشهر گفت: پس از شنیدن خبر فوت مرحوم رحمانی(دبیر پرورشی مدارس قائمشهر و یکی از مداحان و قاریان ممتاز شهرستان) تنها دانشگاه علوم پزشکی استان و مدیران بیمارستان رازی قائمشهر را مسئول می دانیم و قبل وقوع اتفاق ناگوار دیگر برای اعضای تحت پوشش خود خواستار برقرای هرچه سریعتر شیفت عصر به روال قبل هستیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی کشور تاکید کرد: در صورت عدم رسیدگی و اصلاح وضعیت موجود، مراتب را از طریق وزارت بهداشت و درمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهیم کرد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.