تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
کد خبر : 436

چه کسانی مشمول یارانه نمی شوند ؟

چه کسانی مشمول یارانه نمی شوند ؟

طبق اعلام رسمی افرادی هم که یارانه نقدی دریافت نمی‌کردند و در نتیجه سبد معیشتی نیز به آن‌ها تعلق نمی‌گرفت از 10 دی ماه درخواست خود را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت کنند.   طبق اعلام‌های قبلی از سوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی مقرر شده بود از روز گذشته دهم دی ماه دومین مرحله

طبق اعلام رسمی افرادی هم که یارانه نقدی دریافت نمی‌کردند و در نتیجه سبد معیشتی نیز به آن‌ها تعلق نمی‌گرفت از 10 دی ماه درخواست خود را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت کنند.

 

طبق اعلام‌های قبلی از سوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی مقرر شده بود از روز گذشته دهم دی ماه دومین مرحله یارانه معیشتی پرداخت شود.

 

 

همچنین مقرر شده بود، ثبت نام آن دسته از افراد جامانده‌ای که یارانه نقدی دریافت می‌کردند، اما یارانه معیشتی دریافت نکرده‌اند به‌زودی در سامانه hemayat.mcls.gov.ir آغاز شود.

 

 

طبق اعلام رسمی بنا شده، افرادی هم که یارانه نقدی دریافت نمی‌کردند و در نتیجه سبد معیشتی نیز به آن‌ها تعلق نمی‌گرفت از 10 دی ماه درخواست خود را در سامانهhemayat.mcls.gov.ir ثبت کنند.

 

بنا بر اعلام حسین میرزایی دبیر این ستاد، افرادی که در دور اول سبد حمایت معیشتی دولت را دریافت نکردند و درخواست خود را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت کرده‌اند، چنانچه درخواست آن‌ها تأیید شده باشد یارانه معیشتی دو دوره به‌صورت یکجا و در زمان تعیین‌شده که اعلام می‌شود برای سرپرست خانوار واریز می‌شود.

 

البته بنا بر اعلام این ستاد، قرار بود تا آن دسته از افرادی که یارانه نقدی دریافت نمی‌کردند و در نتیجه سبد معیشتی نیز به آن‌ها تعلق نمی‌گرفت، طی روز گذشته درخواست خود را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت کنند و سپس درخواست این افراد ظرف مدت یک ماه بررسی و نتایج اعلام شود تا چنانچه درخواست آن‌ها تأیید شد در لیست مشمولان قرار بگیرند.

 

هر چند طی روز گذشته متقاضیان در خواست مجدد فعال سازی یارانه معیشتی که غالبا در زمره افراد غیرمشول در نوبت اول و همچنین آن دسته از افراد غیر یارانه بگیر بودند، اعلام کردند که پس از مراجعه به سایت شاهد عدم فعال سازی این سامانه بودیم اما این سامانه از صبح امروز فعال شده است.

 

 

گفتنی است بنا بر آنچه در این سامانه اعلام شده است افراد ذیل مشمول دریافت یارانه معیشتی نمی‌شوند:

 

-خانوارهایی که اعضای آن دارای «واحد مسکونی»، «شغل» و «خودرو» به طور همزمان هستند یا خانوارهایی که دارای «دو واحد ملکی» هستند

-خانوارهایی که بیش از 3 سفر خارجی غیرزیارتی داشته اند

-خانوارهایی که دارای خودرو سواری به ارزش بیش از 300 میلیون تومان یا خودرو عمومی به ارزش بیش از 400 میلیون تومان باشند

-کارفرمایانی که بیش از 3 بیمه پرداز داشته باشند

-خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلانشهرها یک میلیارد و 200 میلیون تومان و در سایر شهرها 900 میلیون تومان باشد

-گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ جمعاً بیش از 300 میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند

-خانوارهایی که مجموع درآمد اعضای آنها از میزان جدول زیر بیشتر باشد. (مبالغ میلیون تومان است):

 

 

تعداد اعضای خانوارحداقل درآمد سالانهحداقل درآمد ماهانه14842605372648475 نفر و بیشتر968

 

در ادامه و پس از مدت‌ها انتظار متقاضیان برای بالا آمدن، تنها در گام نخست، وضعیت مشمولیت و عدم آن را برای سرپرستان خانوارها مشخص می‌کند و در ادامه در بخش درخواست بررسی مجدد سامانه دچار اختلال است و در واقع متقاضیان تنها آنچه را می‌دانستند با گذشت زمان دوباره به آن‌ها اطلاع داده شد اما کاری از پیش نبردند و همچنان باید در انتظار بمانند تا موفق به ثبت درخواست مجدد شوند.

 

با وجود گذشت یک ماه از واریز اولین نوبت یارانه کمک معیشتی اما خانوارهای فراوانی مشمول این طرح نشده‌اند که جدا از بی اطلاعی از چرایی عدم مشمولیت‌شان از این طرح، برای دریافت این یارانه، دستشان به جایی بند نیست و با وجود تنها راه ممکن اینترنتی برای این امکان، در حالی که این سامانه پس از یک مهلت کوتاه، غیر فعال شده بود، پس از اعلام فعال سازی مجدد ان در موعد اعلام شده اما با اختلال و غیر فعالی این سامانه مواجه هستند.

 

اگر میخواهید بدانید چرا مشمول بسته حمایت معیشتی نشده اید، پاسخ خود را اینجا پیدا می کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.