تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
کد خبر : 1093

اعلام قیمت هر کیلوگرم پرتقال تامسون شب عید

اعلام قیمت هر کیلوگرم پرتقال تامسون شب عید

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران خبر داد: هر کیلوگرم پرتقال تامسون ذخیره شده شب عید، ۴ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد. ابراهیم قربان نژاد با اعلام این خبر گفت: خرید تضمینی میوه شب عید به عنوان یکی از سیاست‌های دولت در چند سال اخیر توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران خبر داد: هر کیلوگرم پرتقال تامسون ذخیره شده شب عید، ۴ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

ابراهیم قربان نژاد با اعلام این خبر گفت: خرید تضمینی میوه شب عید به عنوان یکی از سیاست‌های دولت در چند سال اخیر توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری جهاد کشاورزی اجرایی می‌شود.
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال بر اساس اعلام کارگروه تنظیم بازار میوه شب عید کشور، این استان مسئول خرید و تامین ۳۰ هزارتن پرتقال تامسون شده است افزود: اتحادیه باغداران مازندران هر کیلوگرم پرتقال سالم را بر اساس مقررات به لحاظ وزن و اندازه مناسب ۴۲ هزارریال خریداری و در بسته بندی‌های استاندارد در حال ارسال به استان‌های کشور است.
قربان نژاد با اشاره به خریداری هر کیلوگرم پرتقال تامسون سر باغ به طور میانگین ۱۶ تا ۲۰ هزارریال در فصل برداشت امسال گفت: اگرچه این مقدار خرید و ذخیره سازی در مقایسه با میزان تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزارتنی تامسون در مازندران بسیار ناچیز است، اما تا حدودی در افزایش قیمت سر باغ تاثیرگذار بود.
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه پرتقال‌های خریداری شده با رعایت همه موارد ازجمله اندازه مناسب، سورتینگ شده، بدون پوسیدگی و بسته بندی‌های استاندارد در بازار شب عید عرضه می‌شود افزود: پیش بینی می‌شود، باغداران امسال حدود ۵۰۰ هزارتن مرکبات ذخیره سازی کرده اند.
قربان نژاد تصریح کرد: بر اساس اعلام رسمی قیمت پرتقال شب عید، ۴۵ هزارریال در نظر گرفته شده و اگر با عرضه زیاد محصول این قیمت کمتر شود، قیمت پرتقال شب عید نیز کاهش یافته، اما اگر قیمت بالاتر برود، با حمایت دولت پرتقال شب عید همان قیمت مصوب خواهد بود.
 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.