تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر : 5396

ایران در یک قدمی تجارت آزاد با کشور‌های اوراسیا

ایران در یک قدمی تجارت آزاد با کشور‌های اوراسیا

به گزارش ریحان نیوز، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی در ساری گفت : برای افزایش صادرات در سال جهش تولید باید بیشتر در زمینه صادرات تمرکز کنیم. مهاجر با بیان اینکه رشد صادرات با توجه به تولید داخلی فراهم می‌شود افزود : معتقدیم اسناد تعرفه ترجیحی

به گزارش ریحان نیوز، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی در ساری گفت : برای افزایش صادرات در سال جهش تولید باید بیشتر در زمینه صادرات تمرکز کنیم.
مهاجر با بیان اینکه رشد صادرات با توجه به تولید داخلی فراهم می‌شود افزود : معتقدیم اسناد تعرفه ترجیحی با کشور‌های همسایه و اسناد تعرفه آزاد را با کشور‌های دیگر به امضا برسانیم.
او به تجربه موفق تعرفه ترجیحی با اوراسیا در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت : سران اوراسیا از آبان امسال مذاکرات خود را در بخش تعرفه آزاد با جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده اند و بزودی به سمت تعرفه آزاد با کشور‌های اوراسیا خواهیم رفت.
مهاجر با بیان اینکه بسیاری از کشور‌های اوراسیا همسایه مازندران هستند افزود : با تصویب تعرفه آزاد زمینه صادرات محصولات کشاورزی و لبنی استان فراهم می‌شود.
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت : ۹۰ درصد صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران در یکسال گذشته با تعرفه ترجیحی به روسیه انجام شد و با فراهم شدن زمینه صادرات با تعرفه آزاد امیدواریم میزان صادرات محصولات کشاورزی و لبنی از این استان به کشور‌های اوراسیا افزایش یابد.
او با بیان اینکه مازندران می‌تواند با ظرفیت بنادر خود پیشتاز صادرات محصولات کشاورزی به همسایگان شمالی باشد، افزود:وزارت خارجه آماده هر گونه همکاری و پیگیری برای توسعه تجارت و صادرات در مازندران است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.