تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
کد خبر : 5497

تولید نیم میلون تنی علوفه در مازندران

تولید نیم میلون تنی علوفه در مازندران

به گزارش ریحان نیوز ،مدیر کل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مازندران ششمین استان تولید کننده علوفه کشور است. کریمی افزود: سیستان و بلوچستان با تولید بیش از یک میلیون و ۱۷۷ هزار تن، اصفهان با ۷۱۵ هزار و ۸۷۰ تن، آذربایجان غربی با ۶۹۱ هزار و ۱۸۶ تن، آذربایجان

به گزارش ریحان نیوز ،مدیر کل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مازندران ششمین استان تولید کننده علوفه کشور است.
کریمی افزود: سیستان و بلوچستان با تولید بیش از یک میلیون و ۱۷۷ هزار تن، اصفهان با ۷۱۵ هزار و ۸۷۰ تن، آذربایجان غربی با ۶۹۱ هزار و ۱۸۶ تن، آذربایجان شرقی با ۶۰۲ هزار و ۳۲۲ تن، گلستان با ۵۵۱ هزار و ۹۲۸ تن و مازندران با ۵۱۳ هزار و ۹۵۳ تن، استان‌های برتر تولید محصولات علوفه‌ای در یک سال گذشته بوده اند.

او سطح کشت محصولات علوفه‌ای کشور را حدود یک میلیون هکتار و میزان تولید از این زمین‌ها را حدود ۲۲ میلیون تن اعلام کرد و گفت: افزایش بهره وری گیاهان بومی و معمول کشور، تغییر فصل کاشت و توسعه محصولات علوفه‌ای پاییزه، توسعه کشت محصولات علوفه‌ای کم آب بر، استفاده از ظرفیت دیمزار‌ها و تولید دانه‌هایی مانند ارزن، سورگوم و تریتیکاله به منظور کاهش وابستگی به واردات ذرت دانه‌ای از سیاست‌های معاونت امور زراعت در حوزه محصولات علوفه‌ای برشمرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.