تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر : 7660

مجموعه موتور آمبولانس واتوبوس اورژانس در راه مازندران

مجموعه موتور آمبولانس واتوبوس اورژانس در راه مازندران

رئیس اورژانس کشور: تا پایان امسال مجموعه موتور آمبولانس و اتوبوس اورژانس در مازندران فعال می‌شود. به گزارش ریحان نیوز، رئیس اورژانس کشور در آیین تکریم و معارفه رییس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به حجم ترافیک در این استان به واسطه گردشگر پذیری و افزایش تردد از یک سو و همچنین تداخل

رئیس اورژانس کشور: تا پایان امسال مجموعه موتور آمبولانس و اتوبوس اورژانس در مازندران فعال می‌شود.

به گزارش ریحان نیوز، رئیس اورژانس کشور در آیین تکریم و معارفه رییس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به حجم ترافیک در این استان به واسطه گردشگر پذیری و افزایش تردد از یک سو و همچنین تداخل و نزدیکی شهر‌ها به همدیگر گفت: مجموعه‌ای موتور آمبولانس خریداری ومقرر شد تا پایان سال به ۱۲ کلانشهر، از جمله به مازندران اختصاص یابد.

جعفر میعادفر با بیان اینکه به منظور مدیریت زمان و کاهش تلفات، مازندران که در مسیر چندگانه قرار داردو دسترسی خدمات فوریت‌های پزشکی با وجود حجم ترافیک به سختی انجام می‌شود افزود: تا پایان سال با راه اندازی اتوبوس آمبولانس سهمی برای مازندران در نظر گرفته شد تا هنگام وقوع حوادث پرتلفات، اتوبوس آمبولانس بتواند همزمان ۱۰ تا ۱۲ مصدوم را به مراکز فوریت‌های پزشکی استان منتقل کند.

میعادفر همچنین با اشاره به فعالیت ۳هزار پایگاه در کشور افزود: از این تعداد ۵۰ پایگاه به‌صورت هوایی و دو پایگاه دریایی در جنوب کشور و حدود ۱۳۰ اورژانس موتوری در شهر‌های بزرگ فعال است که در استان مازندران هم حدود ۹۶ پایگاه زمینی و یک پایگاه هوایی خدمت‌رسانی می‌کند.
وی انتقال سریع بیماران و مصدومان به مراکز درمانی را از جمله ویژگی‌های اورژانس هوایی عنوان و خاطر نشان کرد: اورژانس هوایی مازندران که حدود سه ماه قبل بر اثر حادثه‌ای دچار نقص شد تا چند روز دیگر فعال می‌شود.
رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه اورژانس سالانه حدود ۴.۵ میلیون ماموریت انجام می‌دهد که از این تعداد ۵۰۰ هزار ماموریت بیرون از منازل اتفاق می‌افتد، افزود: از مجموع ماموریت سالانه، حدود ۵ هزار ماموریت به‌صورت هوایی در مناطق سخت گذر و در شهر‌های کوچک با دسترسی پایین صورت می‌گیرد.
میعاد فر با بیان اینکه ۲۴هزار نفر در اورژانس فعال هستند، افزود: تقدیم ۱۹ شهید در دوران کرونا و انتقال حدود ۴۵ پیوند اعضا با حضور تیم جراحی ماهر در سال‌های اخیر را از افتخارات اورژانس کشور اعلام کرد.

در این آیین از دکتر صالح طبری با خدمات ۵ ساله بعنوان رییس مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران تکریم و دکتر حبیبی به عنوان سرپرست اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مازندران معرفی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.