تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر : 10713

یوسف یوسفی

توقف اجرای احداث مجتمع پتروشیمی میانکاله

توقف اجرای احداث مجتمع پتروشیمی میانکاله
سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست: اجرای طرح احداث مجتمع پتروشیمی میانکاله تا انجام مطالعات تکمیلی و تایید این سازمان متوقف شد.

 

به گزارش ریحان نیوز؛ سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرآباد مازندران، صدور مجوز این طرح را منوط به انجام مطالعات تکمیلی و تایید سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد.

مسعود عالیخانی در این نامه، با تاکید بر ضرورت به کارگیری مشاوران محیط زیستی رتبه یک از سازمان برنامه و بودجه و نظارت یکی از دانشگاه‌های ذیصلاح منطقه، انجام مطالعات تکمیلی شامل ارزیابی توان اکولوژی برای بارگذاری واحد‌های پتروشیمی و آب شیرین کن و طرح‌های پی آیند، بررسی آثار تجمعی آب شیرین کن بر مناطق زیر مدیریت سازمان و زیست بوم دریا، بررسی میزان و آثار ناشی از خروجی‌های آلاینده‌های گازی و پساب صنعتی حاصل از فرآیند بر اساس اسناد فنی طرح (ارزیابی آثار زیست محیطی) و ارایه برنامه مدیریت و پایش زیست محیطی مناسب را خواستار شده است.

وی ادامه داد: صدور مجوز محیط زیستی این طرح، تابع نتایج حاصل از انجام این مطالعات و بررسی در کمیته ارزیابی سازمان است.

سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید از هر گونه عملیات اجرایی قبل از مطالعات تکمیلی و صدور مجوز محیط زیستی اجتناب شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.