تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر : 10009

۶۰ درصد موارد بستری در پیک ششم کرونا، واکسن نزدند

۶۰ درصد موارد بستری در پیک ششم کرونا، واکسن نزدند
سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی بابل: حدود ۶۰ درصد از موارد بستری در پیک ششم کرونا، واکسن نزدند.

به گزارش ریحان نیوز؛ دکتر مظفرپور گفت: در پیک ششم حدود ۶۰ درصد از موارد بستری، هیچ سابقه‌ای از واکسیناسیون و ۲۷ درصد یک یا دو دز تزریق نداشتند.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی بابل افزود: از شروع موج ششم تا کنون تعداد ۶۷۸ نفر در بیمارستان‌های بابل به عنوان موارد مشکوک یا قطعی به کرونا بستری شدند که از این تعداد ۵۱.۲ درصد شامل ۳۴۷ نفر زن و ۴۸.۸ درصد شامل ۳۳۱ نفر نیز مرد بودند.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی بابل تصریح کرد: میانگین سنی افراد بستری ۴۷ سال بود و از نوزاد کمتر از یکماه تا فرد ۹۸ ساله در این پیک بستری هستند.

دکتر مظفرپور گفت: حدود یک پنجم موارد بستری را در پیک ششم کودکان زیر ۱۰ سال تشکیل میدهند و ۴۲ درصد نیز در گروه سنی بالای ۶۰ سال قرار دارند.

وی افزود: تاکنون ۵۸ درصد از موارد بستری در پیک ششم هیچ سابقه‌ای از واکسیناسیون نداشتند و ۴ درصد یک دز، ۲۳ درصد دو دز و ۱۵ درصد فقط هر سه دز را دریافت کرده بودند.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی بابل افزود: بیشترین علایم موارد بستری شدگان شامل تب، سرفه، دیسترس تنفسی، درد عضلانی، تهوع، بی اشتهایی، سردرد، استفراغ، اسهال، دل درد، سرگیجه، درد قفسه سینه و .. بوده است.

به گفته دکتر مظفرپور، بیشترین افراد بستری در پیک ششم از نظر داشتن بیمای‌های زمینه‌ای به ترتیب افرادی بودند که دارای فشارخون بالا، دیابت، بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های مزمن بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.