تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۴۷
کد خبر : 22773

سکینه مریخ

شهادتِ خبرنگاران در غزه پایانِ مسیر روایت‌ نیست

شهادتِ خبرنگاران در غزه پایانِ مسیر روایت‌ نیست
شهادت خبرنگاران در غزه برای همیشه در تاریخ ماندگار می‌شود، این در حالی است که رژیم‌صهیونیستی تمایلی به روشن‌شدن حقیقت و فعالیت راویان حقیقت ندارد، اما همانطور که حادثه کربلا روایت شد، خبرنگاران در غزه زینبگونه به روایت گری ادامه خواهند داد.

به گزارش ریحان نیوز و به نقل از منابع رسمی، جنگ طوفان ‌الاقصی با اسرائیل در نوار غزه یا همان نقطه عطفی در بیان مظلومیت غزه و قدس، تحول عظیمی درحوزه رسانه‌ها ایجاد کرد تا جایی که برای افکارعمومی روشن‌ شده که دیگر باید گفت ترور عمدی خبرنگاران در اراضی اشغالی اتفاق می‌افتد.

از زمانی که یک خبرنگار با چهره درهم و گریان جلوی دوربین قرار می‌گرفت تا از ویران‌شدن خانه‌اش و مناطق مسکونی اطراف بگوید تا زمانی که خبرنگاری کودک شهیدش را در آغوش می‌کشید تا همه جهان این ظلم را تماشا کند.

فارغ از برخی خبرنگاران شبکه‌های فارسی‌زبان که به‌واسطه لابی حامیان مالی خود، به شکل محافظت‌شده به مناطق امن اشغالی می‌روند و به سلامت برمی‌گردند، قصه پرغصه خبرنگاران در روایت ظلم رژیم‌صهیونیستی هربار به شهادت ختم می‌شود.

پیش از این رژیم‌صهیونیستی را با عنوان رژیم کودک‌کش می‌شناختیم، اما این رژیم در هرگونه جنایت ید طولایی دار، حالا که بیش از دو ماه از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی و واردشدن تحولات غزه به فاز تازه می‌گذرد.

آمار خبرنگاران کشته‌شده در مناطق اشغالی، رقم ۱۴۰ را هم رد کرده تا برای همیشه در تاریخ ماندگار شود که رژیم‌صهیونیستی تمایلی به روشن‌شدن حقیقت و فعالیت راویان حقیقت ندارد.

ازجمله نام‌هایی که باید در میان شهدای خبرنگار یاد کرد، هشام النواجحه است که کمی قبل از شهادت، گفته بود: «به خدا قسم که هیچ اتفاقی بدون اراده خدا رخ نمی‌دهد. خداوندا مجاهدان ما را ثابت‌قدم کن، به ما صبر بده، امنیت و امان را برای ما و شکست را برای دشمن اراده کن و برای ما پیروزی بزرگی را رقم بزن. قلب‌های‌تان را مطمئن نگه‌دارید، بر خودتان مسلط باشید و نگرانی خود را مدیریت کنید، همه ما در پناه خدا هستیم.

از جمله خبرنگارانی که در یاد‌ها مانده و به‌واسطه نوع شهادت یا کلامی که بر زبان جاری کرده بود در ذهن‌ها ماندگار شده، می‌توان به سعید الطویل اشاره کرد که هنگام پخش زنده شهید شد.

او هنگام پخش زنده از نوار غزه به شهادت رسید. در آخرین دیالوگ خود گفته بود: «زنان، مردان، کودکان و بزرگسالان آماده شده‌اند و برج حجی منطقه را به‌طور کامل تخلیه کرده‌اند.» این روزنامه‌نگار فلسطینی ترس و وحشت غیرنظامیان از مرگ را روایت کرده بود.

خبرنگاران غزه تایید کرده بودند که به‌رغم تجاوزات مداوم رژیم‌ صهیونیستی به خبرنگاران و قصد عمدی آن‌ها برای هدف‌قراردادن‌شان، این خبرنگاران به کار خود ادامه خواهند داد و تصویر و کلمه را منتقل خواهند کرد.

جنگ در غزه این روز‌ها فقط بمباران‌های بی وقفه، کودکان به خون نشسته و خانه‌های آوار شده نیست، صهیونیست‌ها فقط به نسل کشی، گرسنگی و تشنگی مردم غزه بسنده نکرده‌اند، فلسطین و مردم رنج دیده‌اش سال‌هاست به جز بمباران خانه‌شان و شهادت عزیزترین‌هایشان در چشم برهم‌زدنی شاهد و درگیر جنگ دیگری هستند.

مردم مظلوم فلسطین حتی بعد از ویرانه شدن خانه‌شان، حتی بعد از پایان زندگی و شهادت‌شان هنوز از دست صهیونیست‌ها و آزار و اذیت‌شان در امان نیستند. این روز‌ها که آوازه حق‌طلبی اهل فلسطین بلندتر شده و جنایت‌های رژیم صهیونیستی هولناک‌تر تصویر دیگری از جنگ خودنمایی می‌کند.

و اما نکته قابل توجه اینکه مردم غزه آگاه و قبل از قوی بودن مومن هستند، درست است که مردم فلسطین شیعه نیستند، اما حسینی هستند. از امام حسین (ع) الگو می‌گیرند و مثل دوستان و اصحاب امام حسین علیه السلام رفتار می‌کنند و ذلت را نمی‌پذیرند.

حضرت زینب (س) نخستین بانوی خبرنگار با روایتگری موجب شد حادثه کربلا برای همیشه در قلب‌ها زنده بماند، قطع به یقین نسل خبرنگاران غزه ادامه خواهد داشت و روز به روز بر روایت جنگ با رژیم صهیونیست افزوده خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.